◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Conducte de gaz reutilizate. Germania pregătește „autostrăzile hidrogenului”

Un grup de operatori germani de rețele de gaze a prezentat planuri de finalizare a construcției principalei rețele de transport cu hidrogen a Germaniei până în 2032.

Industria germană consumă 55 Terawatt-oră (TWh) de hidrogen pe an – cea mai mare parte este produsă prin procese care consumă intens carbon, care contribuie la încălzirea globală. Până în 2030, guvernul estimează că cererea de hidrogen în producția de oțel și procesele chimice se va dubla, la aproape 110 TWh, potrivit EURACTIV.

Conform planului prezentat de operatorii germani de rețea de gaze, o mare parte din acesta ar putea fi importată din Țările de Jos și Norvegia, în timp ce nordul Germaniei, bogat în energie regenerabilă, va asigura sursele interne. „O rețea centrală la nivelul întregii Germanii este semnalul de plecare dorit pentru toți actorii de-a lungul lanțului valoric”, a declarat Thomas Gößmann, președintele consiliului de administrație al asociației companiilor de transport de gaze (FNB). „Prima etapă este planificarea unei rețele de bază de hidrogen – „autostrăzile cu hidrogen””, anunță Ministerul Economiei și Acțiunii Climatice, într-un comunicat.

Noul plan prezintă o imagine a ambiției din ce în ce mai mari în rândul industriei germane de hidrogen. În 2020, industria a preconizat o rețea de hidrogen de 6.000 de kilometri lungime, constând în 90% din infrastructură de gaz reutilizată.

Astăzi, lungimea acelei rețele s-a întins aproape dublu față de viziunea inițială – prezentând conducte de hidrogen care ar acoperi jumătate din Germania, deși operatorii estimează că lungimea finală va fi scurtată, datorită. Au fost incluse în total 309 proiecte. „Guvernul german urmărește obiectivul dezvoltării în sectorul privat a rețelei centrale de hidrogen, care urmează să fie finanțată prin taxe de rețea”, punctează ministerul. În schimb, pentru finanțarea infrastructurii ar trebui utilizate „tarife de rețea” la nivel de țară, ale cărei detalii fac obiectul discuțiilor între Ministerul de Finanțe și biroul cancelarului. „Ancorarea legală a unui model de finanțare este o condiție prealabilă centrală”, subliniază Gößmann.

La fel ca majoritatea hărților germane, harta autostrăzilor cu hidrogen arată o diferență puternică între Germania de Vest și cea de Est. În timp ce zonele Bremen și Düsseldorf sunt estimate să găzduiască un veritabil super-cluster de conducte de hidrogen, estul poate fi nevoit să se bazeze parțial pe conducte nou construite și pe o infrastructură reutilizată care transporta cândva gaz fosil rusesc. „O conductă a conductei OPAL/EUGAL urmează să fie modernizată de la gaz la hidrogen”, a declarat Michael Kellner, secretar de stat al Ministerului. Conducta care a conectat odată Nord Stream 1 ar transporta „energie verde” în centrul și sudul Germaniei, a explicat Kellner.

A fost deschisă o procedură de consultare înainte ca operatorii rețelei de gaze să continue lucrările, în toamnă. (redacția UZPR)

Foto: YouTube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *