„Abonat de platină” sau titlul de „mare ambasador”… Sunt doar două exemple de programe de loialitate care ajung din lumea turismului în cea a știrilor. Departamentele de marketing ale editorilor încearcă să descopere cum să-și facă abonamentele mai atrăgătoare și mai exclusive. Un program profitabil îi încurajează pe potențialii abonați să ia în considerare un editor atunci când în mod normal nu ar face-o și, chiar mai important, fidelizează abonații existenți, astfel încât să nu-și imagineze că vor trece la un concurent.
Cele mai bune programe de loialitate se concentrează pe urmărirea și stimularea unui utilizator pe termen lung, potrivit niemanlab.org. „Asta înseamnă probabil mai întâi reduceri, urmate de avantaje. În loc să crească prețurile pentru abonații de lungă durată și să-i roage să plătească în continuare, editorii vor trebui să le ofere acelor utilizatori o valoare reală”, arată Ryan Kellett, vicepreședinte la brandul de știri Axios.
Programele de loialitate sunt un joc pentru majoritatea oamenilor. Dar, pe măsură ce bugetele consumatorilor se îngustează și a-i menține devine din ce în ce mai dificil, noi tactici sunt elaborate pentru a păstra atenția și banii de abonamente ai consumatorilor de știri. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com