◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Jurnaliștii slovaci, ținta postărilor negative din partea partidului care a câștigat alegerile

Partidul populist Socialist Smer din Slovacia a publicat un val de postări negative care vizează jurnaliştii pe reţelele de socializare în cele două luni care au precedat alegerile anticipate din Slovacia, pe care partidul lui Robert Fico le-a câştigat.

Potrivit Centrului de Investigații Ján Kuciak, partidul fostului prim-ministru Fico a publicat 174 de postări care vizează jurnaliști pe rețelele de socializare în perioada premergătoare alegerilor care au avut loc la începutul lunii octombrie. Al doilea cel mai mare număr de postări negative care vizează jurnaliştii a fost făcut de partidul de extremă dreapta Republica, potrivit euractiv.com.

Confruntările lui Fico cu jurnaliştii nu sunt o noutate şi chiar a fost forţat să demisioneze din cel de-al doilea mandat de prim-ministru în urma uciderii jurnalistului de investigaţie Ján Kuciak şi a logodnicei sale. Kuciak investiga corupția în guvernul și cercul lui Fico în momentul uciderii sale. În 2022, în timp ce se afla în opoziție, Fico a declarat în mod repetat că jurnaliștii sunt „un grup infracțional organizat cu scopul de a rupe statalitatea slovacă” și a cerut poliției slovace să-i investigheze. „Politicianul cu cele mai multe interacțiuni în postările în care se menționau jurnaliști a fost Robert Fico. Postările sale au avut 227.140 de interacțiuni, adică aproximativ un sfert din toate reacțiile”, se arată în studiu.

Fico a folosit și instrumentele de promovare ale Facebook pentru a-și spori postările. Potrivit studiului, Smer a plătit pentru ca postările care vizează jurnaliști să fie afișate la peste 1,5 milioane de oameni.

În general, politicienii din toate partidele analizate au fost negativi față de jurnaliști în 64,3% din postări.

În timpul unei conferințe de presă, după câștigarea alegerilor, Fico și-a schimbat semnificativ tonul și a spus că dorește să aibă o „relație de lucru normală și plăcută” cu jurnaliștii. Dar în cea mai recentă postare pe Facebook, Fico a revenit la vechile sale moduri de a critica mass-media. (redacția UZPR)

Foto: Engin Akyurt/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *