◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro02.05.2024

Studiu. Postările de pe TikTok perpetuează stereotipuri legate de vârstă

Un nou studiu dezvăluie că jumătate din toate postările pe TikTok despre generația numită „baby boomers” (1946-1964 ) perpetuează stereotipuri legate de vârstă. Mai mult, cercetătorii avertizează că acest lucru nu face decât să mărească decalajul și ostilitatea dintre generațiile mai tinere și cele mai în vârstă. „Baza de utilizatori predominant adolescenți și tineri adulți ai TikTok nu trebuie să reprezinte greșit persoanele în vârstă, mai ales că populația globală continuă să îmbătrânească”, susțin cercetătorii de la Universitatea Națională din Singapore. Echipa a analizat sute de videoclipuri de pe TikTok, marcate cu hashtag-urile #Boomer și/sau #OkBoomer, care au strâns peste 5,4 miliarde de vizualizări.

Având în vedere că TikTok, lansat în 2016, depășește rapid rivalii din rețelele sociale precum Facebook și Twitter în popularitate în rândul tinerilor, oferă și o perspectivă asupra atitudinilor tinerilor față de generațiile mai în vârstă. Cercetătorii au clasificat aceste videoclipuri în nouă subiecte, inclusiv decalajul de bogăție. Studiul a constatat că jumătate dintre videoclipuri pun baby-boomers într-o lumină negativă. Stereotipurile negative legate de adulții în vârstă includ prezentarea acestora ca fiind „lenți”, „irelevanți” și „incompetenți”.

Pe de altă parte, postările pozitive includeau caracterizări de tipul „generoși” și „amabili”. Peste jumătate dintre videoclipuri au sugerat că tinerii percep adulții în vârstă ca având valori și convingeri incompatibile cu ale lor.

Multe videoclipuri prezentau utilizatori mai tineri relatând cazuri în care s-au simțit disprețuiți de adulții în vârstă, din cauza tinereții lor. În aceste reconstituiri, ei și-au exprimat frustrarea de a fi etichetați ca fiind „suprasensibili”, „narcisiști” sau „excesiv de dependenți de tehnologie”. Dintre toate videoclipurile analizate, 49,3% au conținut stereotipuri negative legate de vârstă. (redacția UZPR)

Foto: Steve Buissinne/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *