◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Arhivele digitale ale agențiilor de presă, „mine de aur” în era inteligenței artificiale

Avansul uluitor al inteligenței artificial și intrarea variantei generative în redacții a creat multă vâlvă. O mare de controverse, de la drepturile de autor până la posibilitatea de a face mii de știri fără pauză și de a „imita” vocea unor personalități media a creat un val de păreri pro și contra. Redacțiile testează sistemele, erorile se țin lanț, dar la fel și evoluția în domeniu. Un lucru este cert: antrenarea inteligenței artificiale cere informație. Și una dintre cele mai mari baze de date care există este în arhivele agențiilor de știri. 

Universitatea din Waterloo a organizat o conferință despre viitorul jurnalismului și al inteligenței artificiale, pentru o rețea globală de peste 70 de lideri ai agențiilor de presă, iar una dintre abordări a fost exact aceasta: agențiile de presă ar putea folosi inteligența artificială ca o modalitate importantă de a revitaliza industria, pentru că „stau pe o mină de aur de informații”. „Jurnaliştii se află dintr-o dată într-o situaţie în care stau pe o comoară digitală şi s-ar putea să nici nu ştie acest lucru. La aceste arhive de date text toate companiile de inteligență artificială și-ar dori să obțină licențe pentru a avea acces”, susține Lennart Nacke, profesor şi director asociat la Stratford School of Interaction Design and Business, de la Universitatea Waterloo.

Potrivit therecord.com, unii experți consideră că arhivele digitale ale agențiilor de presă ar putea fi calea către renașterea financiară a industriei și nu ar trebui decât ca dezvoltatorii de AI să plătească pentru a avea acces la ele. (Roxana Istudor)

Foto: Gerd Altman/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *