◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro18.05.2024

UNESCO cere statelor să reglementeze rapid utilizarea inteligenței artificiale generative în școli

La început de nou an școlar, UNESCO face apel la guverne să pună în aplicare rapid reglementări adecvate și formarea profesorilor, pentru a asigura o abordare centrată pe om a utilizării inteligenței artificiale (AI) generative în educație. În acest scop, UNESCO a publicat primul Ghid global privind AI generativă în educație și cercetare, conceput pentru a aborda întreruperile cauzate de tehnologiile AI generative. „Inteligența artificială generativă poate fi o oportunitate extraordinară pentru dezvoltarea umană, dar poate provoca și prejudicii. Nu poate fi integrată în educație fără implicarea publicului și fără garanțiile și reglementările necesare din partea guvernelor. Acest Ghid UNESCO va ajuta factorii de decizie și profesorii să evalueze cel mai bine potențialul AI pentru interesul principal al cursanților”, punctează Audrey Azoulay, Director general UNESCO.

Primele secțiuni ale Ghidului UNESCO explică ce este AI generativă și cum funcționează. Următoarele secțiuni detaliază controversele legate de AI generativă și implicațiile acestora pentru educație, în special modul în care înrăutățește diviziunile datelor digitale.

Ghidul UNESCO stabilește apoi șapte pași cheie pe care guvernele ar trebui să îi facă pentru a reglementa AI generativă și pentru a stabili cadre de politici pentru utilizarea sa etică în educație și cercetare, inclusiv prin adoptarea standardelor globale, regionale sau naționale de protecție a datelor și de confidențialitate. De asemenea, stabilește o limită de vârstă de 13 ani pentru utilizarea instrumentelor AI în sala de clasă și solicită formarea profesorilor pe acest subiect.

Pe baza Recomandării UNESCO din 2021 privind etica inteligenței artificiale și a Consensului de la Beijing din 2019 privind inteligența artificială în educație, Ghidul promovează incluziunea, echitatea, egalitatea de gen și diversitatea culturală și lingvistică. Ghidul răspunde, de asemenea, preocupărilor exprimate la prima masă rotundă ministerială globală privind AI generativă, convocată de UNESCO în mai 2023.

Sectorul educației este în mare parte nepregătit pentru integrarea etică și pedagogică a acestor instrumente care evoluează rapid. Un sondaj global recent al UNESCO derulat în peste 450 de școli și universități a arătat că mai puțin de 10% dintre acestea au avut politici instituționale și/sau îndrumări oficiale privind utilizarea aplicațiilor AI generative, în mare parte din cauza absenței reglementărilor naționale.

În iunie 2023, UNESCO a avertizat că utilizarea AI generativă în școli a fost lansată într-un ritm prea rapid, cu o lipsă îngrijorătoare de control public, controale sau reglementări. Organizația dezvăluie că publicarea unui nou manual necesită mai multe autorizații decât utilizarea instrumentelor AI generative în sala de clasă. (redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *