◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Studiu. Paginile web de cumpărături și despre celebrități expun cititorii la mai mult conținut politic decât site-urile de știri

Cercetările au arătat că mass-media joacă acest rol vital, pentru societăți și pentru indivizi – atunci când oamenii urmăresc știrile, sunt informați, votează, se implică în comunitățile lor. Pe de altă parrte, însă, mai ales în ultimii ani, un număr tot mai mare de oameni evită știrile, activ sau neintenționat, pentru că le provoacă anxietate și se simt supraîncărcați. Această frustrare față de știri – sau pur și simplu indiferența față de ele – s-a dezvoltat într-un mediu media digital inundat de tot felul de alternative, iar consumul de știri scade.

O echipă de cercetători condusă de Magdalena Wojcieszak, într-o lucrare publicată recent în revista Political Communication, care a studiat 7.266 de utilizatori online din trei țări cu sisteme media și politice diferite (SUA, Țările de Jos și Polonia), a arătat că paginile web care nu sunt de știri expun oamenii la mai mult conținut politic decât site-urile de știri. „Din fiecare 10 vizite la conținut politic, 3,4 provin de la știri și 6,6 de la site-uri care nu sunt de știri”, au observat cercetătorii, potrivit niemanlab.org.

Din totalul navigării online a participanților, doar 3,4% a fost către site-uri de știri (și când participanții la acest studiu au vizitat site-uri de știri, de obicei au citit despre altceva decât politică – doar între 14% (Olanda) și 36% (SUA) din vizitele pe site-urile de știri implicau conținut politic).

Deci, de unde și-au luat particcipanții la cercetare informațiile politice? „De la divertisment, site-uri de cumpărături, pagini de bârfe ale celebrităților – toate lucrurile pe care oamenii le preferă în comparație cu știrile și afacerile publice. Aceste site-uri non-știri au apărut ca sursă dominantă de informații politice doar în virtutea volumului de activitate. „Oamenii, în special cei cu un interes politic scăzut,… se întâlnesc cu politica mai des în afara instituțiilor de știri decât în interiorulș acestora”, punctează experții. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *