◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Abonarea la știri ține de prețul corect și de valoarea conținutului

Între ianuarie 2022 și ianuarie 2023, cel puțin o treime dintre abonații la știri din 20 de țări și-au anulat sau renegociat prețul abonamentului, potrivit Digital News Report Reuters 2023. Semnificația este că „o mare majoritate a consumatorilor de știri (83%) nu plătesc în prezent pentru știri online și jumătate sau mai mulți dintre cei care nu plătesc în prezent spun că nimic nu i-ar putea convinge (65% în Marea Britanie, 54% în Germania și 49% în SUA)”, se arată în raport.

Un nou studiu al Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului, folosind datele din sondajul respectiv, combinat cu cercetări calitative din Regatul Unit (Marea Britanie), Statele Unite (SUA) și Germania, a descoperit că motivul principal pentru acest declin este costul vieții, potrivit wan-ifra.org.

Raportul, realizat de Nic Newman și dr. Craig T. Robertson, și-a propus să determine cine plătește pentru conținutul de știri online, pentru ce publicații, cât se plătește și ce motivații există pentru abonarea la știri. „Pentru unii britanici, un punct de declanșare cheie a fost sfârșitul perioadei de preț scăzut, un salt pe care mulți nu au fost dispuși să îl facă. Pentru alții, a fost o schimbare a circumstanțelor vieții. În SUA, unde impactul creșterii prețurilor la energie și al inflației a fost mai puțin sever, au existat mai puține mențiuni directe despre costul vieții, dar prețul ridicat al abonamentelor la știri a fost o temă obișnuită de răspuns”, arată documentul. Alți factori, cum ar fi înclinațiile politice, joacă, de asemenea, un rol – în special în Marea Britanie și SUA. „Când vine vorba de abonamente plătite, identificarea cu jurnaliști și mărci de știri specifice este deosebit de importantă în Marea Britanie și SUA. Prin comparație, mărcile tradiționale din Germania ocupă adesea o poziție mai neutră, atrăgând un număr mai mare de cititori atât din stânga, cât și din dreapta”, arată autorii.

Raportul evidențiază cinci factori cheie care motivează abonarea de știri:

Informații și analize distinctive și de înaltă calitate, alinierea la valorile sau viziunea politică a mărcii, dorința de a sprijini jurnalismul bun,o experiență de utilizator premium și puzzle-uri și jocuri. „Această cercetare a evidențiat barierele care trebuie depășite, precum și numeroasele oportunități care există pentru a ajunge la noi abonați. Dacă prețul este corect și valoarea poate fi arătată în mod clar, viitorul jurnalismului poate fi încă luminos”, explică autorii cercetării. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *