◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

„Masă caldă”, burse, „Lapte și corn”. Abandonul școlar a scăzut cu 40% în Tulcea

Numărul cazurilor de abandon şcolar înregistrate în ultimii ani de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Tulcea a scăzut cu 40%, iar cel al unităţilor de învăţământ în care elevii primesc masă caldă sau pachete alimentare a crescut de la una singură, în 2019, la 15, în momentul de faţă.

Inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel, a declarat pentru AGERPRES că, dacă în anul şcolar 2019-2020, 82 de elevi din judeţ au abandonat procesul educaţional, la finele anului şcolar 2021-2022, 49 de elevi au fost în aceeaşi situaţie. „Pentru a reduce acest fenomen, în fiecare unitate de învăţământ, sunt atent monitorizaţi elevii aflaţi în risc de abandon. În acelaşi timp, părinţii sunt consiliaţi cu privire la importanţa educaţiei şi avem o legătură continuă cu comunităţile locale. Încercăm să motivăm familiile cu venituri mici. Pe de o parte, gândim un an didactic care să-i atragă pe copii la şcoală, dar avem programul Masă caldă în 15 unităţi şcolare, avem implementat Programul naţional pentru reducerea abandonului şcolar în 13 unităţi de învăţământ, mărirea cuantumului burselor, programul Laptele şi cornul, toate acestea duc la reducerea abandonului şcolar”, a afirmat inspectorul general al ISJ.

Cei mai mulţi elevi care au abandonat cursurile la finele anului şcolar 2021-2022, şi anume 11, erau înscrişi la Şcoala profesională „Vasile Bacalu” din comuna Mahmudia. „Cei 11 copii sunt de la învăţământul profesional, provin din familii defavorizate, monoparentale, cu părinţi plecaţi în străinătate, iar mulţi muncesc, cu forme legale sau nelegale, nu ştiu să răspund la această întrebare. O fată care nu e din comuna noastră a rămas însărcinată şi nu a mai venit”, a explicat situaţia directorul şcolii profesionale, Alin Grigoraş.

El a mai spus că încearcă să-i atragă pe copii la şcoală prin diverse metode, unele dintre ele având deja rezultate. „Ne străduim să-i motivăm să vină la şcoală, lucru care s-a văzut în acest an şcolar. Acum, în situaţia de abandon şcolar avem doar patru cazuri pe învăţământ profesional. Mai avem un caz la învăţământ gimnazial cu un copil care a plecat în străinătate. Studiază acolo, din câte am înţeles, dar nu a cerut niciun document de la noi, deci el este ca şi în abandon în situaţia noastră statistică”, a arătat Grigoraş.

Printre activităţile cu ajutorul cărora conducerea unităţii de învăţământ încearcă să-i convingă pe elevi să finalizeze cursurile şi să obţină o diplomă de absolvire se numără atât sprijinul financiar acordat elevilor de unii agenţi economici la care fac practică, dar şi programul Erasmus, care oferă posibilitatea unui schimb de experienţă cu colegi de generaţie din alte state. „Elevii noştri fac practică la agenţii economici şi, chiar dacă nu trebuie să fie plătiţi, ei îi sponsorizează pe copii, le dau burse pentru excursii. (…) Acum, ne pregătim să plecăm în Cipru şi e o motivaţie în plus pentru ei. Anul trecut, am obţinut un grant pentru 19 copii prin programul Erasmus, iar în Cipru vor merge elevi din clasele a X-a şi a XI-a să vadă cum îşi pot desfăşura activitatea într-o altă ţară”, a mai spus directorul şcolii din Mahmudia, Alin Grigoraş.

Într-una dintre comunele vecine, la Beştepe, directoarea şcolii gimnaziale, Dumitriţa Zachiţeanu, a declarat că pentru a-i atrage pe copii şcoala a decis ca cei mici să beneficieze atât de programul „Masă caldă”, cât şi de „Lapte şi corn”. „Noi am cerut ambele programe în cadrul şcolii, pentru că biscuiţii şi covrigeii pot fi luaţi acasă şi consumaţi de ceilalţi membri ai familiei. Avem copii care provin din familii defavorizate şi atunci foarte puţini sunt cei care lasă în clasă produsele de patisserie”, a menţionat directoarea.

Ea a adăugat că, dacă elevii nu mănâncă în clasă carnea sau orezul din pachetul primit de la firma de catering, ei sunt învăţaţi să le ia acasă, în casoletă. „Foarte rar se întâmplă să lase mâncarea în casoletă. Dacă nu-i place orezul sau carnea, o iau acasă. De fiecare dată când stabilim meniul, cerem şi părerea copiilor şi-i comunicăm distribuitorului eventualele probleme. Este primul an în care primim masă caldă pentru toţi copiii. Până în februarie 2022, am participat la un proiect de integrare a persoanelor aflate în risc de sărăcie şi excluziune, prin care primeau mâncare o parte dintre copii”, a afirmat directoarea Şcolii gimnaziale din comuna Beştepe, Dumitriţa Zachiţeanu.

Persoanele care au abandonat şcoala din motive obiective îşi pot termina studiile indiferent de vârstă. (agerpres.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *