◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro10.05.2024

Verdens Gang, New York Times, Washington Post… Transparența politicilor editoriale readuce încrederea publicului

Unul dintre cele mai importante ziare din Norvegia, Verdens Gang (VG, deținut de Schibsted Media Group), a dus la un alt nivel criteriile de transparență pe care le aplică în redacție: a creat un „portal de transparență”. Concret, un site web și un articol încorporat explică cititorilor „considerațiile interne” ale procesului de relatare, elaborând subiecte precum motivul pentru care a fost numit un criminal sau de ce a fost folosită o sursă anonimă. Portalul de transparență include o listă de întrebări frecvente despre relatare, un flux asemănător unui blog cu evaluări editoriale specifice poveștii, un jurnal al plângerilor codului de etică și un sistem mai clar de organizare a comunicatelor de presă VG. Este un exemplu util pentru orice publicație care dorește să explice mai cuprinzător și mai sistemic procesul și deciziile sale de raportare cititorilor săi.

VG a dezvoltat criterii pentru tipurile de conținut despre care consideră că merită explicații suplimentare pentru cititori: utilizarea surselor anonime, identificarea sau anonimizarea în cauzele penale, publicarea de documente sau informații secrete,

modificări ale politicii editoriale, povești despre alte ziarem sau foști angajați.

VG publică aproximativ două evaluări editoriale pe săptămână, iar consuderea a anunțat că intenționează să crească acest ritm, potrivit niemanlab.org.

 

Se întorc cititorii tineri…

O pagină de sine stătătoare a portalului include răspunsuri la întrebările frecvente despre subiecte generale de raportare, cum ar fi dacă VG publică tot ce știe despre o poveste, cum separă conținutul editorial de cel de afaceri și de ce poveștile sale sunt uneori publicate în alte publicații. O altă pagină listează toate evaluările editoriale pentru anumite povești. Dezvoltatorii editoriali și designerii web au colaborat pentru ca informațiile introduse în portal să poată fi introduse rapid și ușor în articole relevante de către reporteri.

De la lansare, în toamna anului trecut, portalul a fost nominalizat și recunoscut cu mai multe premii europene. Un sondaj YouGov a constatat că cititorii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani și-au sporit încrederea în VG în ultimele luni ale anului 2022, după lansarea sondajului de transparență. În plus, inițiativa a primit în mare parte feedback pozitiv al cititorilor și pare să fi contribuit la o scădere a numărului de întrebări ale cititorilor pe unele subiecte. De asemenea, s-aa observat că atunci când cititorii pun întrebări în comentarii, alți cititori le indică adesea judecățile editoriale încorporate în poveste.

Într-un spirit similar, The New York Times a lansat recent linii de bază îmbunătățite care includ mai mult context despre reportaje. Iar într-un interviu recent, fostul editor executiv al Washington Post, Marty Baron, a spus că jurnaliştii „trebuie să arate mai mult din munca lor, pentru a construi încrederea cititorilor”. (redacția UZPR)

Foto: Daniel Friesenecker/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *