◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Un mic stimulent financiar crește capacitatea de detectare a știrilor false

Oferirea unei mici recompense în numerar poate crește capacitatea oamenilor de a face diferența dintre dezinformare și adevăr, potrivit unui nou studio derulat de psihologi sociali de la Universitatea Cambridge și de la Universitatea din New York.

Descoperirile sugerează că știrile false prosperă pe rețelele de socializare nu numai pentru că oamenii sunt păcăliți să le creadă, ci și din cauza unui dezechilibru motivațional: utilizatorii sunt mai motivați să obțină clickuri și aprecieri decât să răspândească un conținut corect.

Studiul, publicat în revista Nature Human Behaviour, evidențiază „stimulentele perverse” care generează acțiuni pe rețelele de socializare. Concret, atracția psihologică a plăcerii față de propriul „grup” prin atacarea unei părți adverse este un factor semnificativ – și adesea neglijat – pentru motivul pentru care atât de mulți aleg să răspândească dezinformarea.

Cercetătorii au oferit unei jumătăți dintre participanții la cercetare până la un dolar american dacă au indicat titluri adevărate sau false corect și au comparat rezultatele cu cele ale persoanelor care nu au primit niciun stimulent. A reieșit că această sumă mică a fost suficientă pentru a-i face pe oameni cu 31% mai buni la a discerne știrile false. Mai mult, stimulentul financiar a redus diviziunea partizană cu privire la veridicitatea știrilor cu aproximativ 30%, potrivit miragenews.com. „Nu este vorba doar despre ignorarea faptelor în rândul publicului. Este vorba despre un model de afaceri pe rețelele sociale care recompensează răspândirea conținutului divizabil, indiferent de acuratețe. Motivând oamenii să fie preciși în loc să îi atragem pe cei din același grup politic, am găsit niveluri mai mari de acord între republicani și democrați cu privire la ceea ce este de fapt adevărat”, a declarat autorul principal al studiului, Dr. Steve Rathje. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *