◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Blocajele din pandemie
au dat înapoi creșterea economică cu 40 de ani

Raportul interimar al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) analizează perspectivele economice globale și previziunile inflației pentru 2024, precum și riscurile geopolitice în curs. Documentul arată că impactul blocajelor asupra educației copiilor în timpul pandemiei de Covid-19 ar fi putut reduce șansele de creștere a economiei globale cu până la 40 de ani.

 

„Pentru copii, să fie excluși de la școală a fost un dezastru”

A existat o scădere fără precedent a scorurilor la testele de matematică și citire în rândul copiilor de 15 ani între 2018 și 2022, anii care acoperă pandemia, arată raportul, citând raportul global 2023 al OCDE privind performanța pentru evaluarea internațională a studenților (PISA). Reducerea scorurilor ar putea avea efecte negative masive asupra productivității globale, difuzării cunoștințelor și inovației timp de 30-40 de ani, estimează OCDE, ca urmare a scorurilor mai scăzute care afectează clasele de liceu și, în cele din urmă, șansele de facultate și de angajare. Aceste scoruri ar putea fi atribuite în principal învățării online în timpul pandemiei, deoarece copiii în situații mai dezavantajate din punct de vedere economic nu au beneficiat de aceste cursuri așa cum au făcut-o alți elevi, din cauza lipsei de resurse, potrivit Euronews. Astfel de dezavantaje au variat de la lipsa accesului la internet sau a computerelor, a spațiului de studiu și chiar a sprijinului profesorilor și colegilor, printre altele. Cu blocajele care au durat ani în unele țări, un număr de studenți au resimțit un impact asupra sănătății lor mintale, transpunându-se și în viața lor academică.

Deputatul conservator britanic Duncan Smith punctează că „mulți dintre noi știam ce se va întâmpla; pentru copii, să fie excluși de la școală a fost un dezastru”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *