◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.07.2024

Realitatea extinsă și practicile educaționale – o privire în viitorul sistemelor de învățământ

Educatorii, practicienii din industrie și experții evaluează modul în care realitatea extinsă ar putea face practicile educaționale mai accesibile, prin efectuarea de cercetări și săli de clasă virtuale.

Simpozionul „Immersive Education”, al Meta, a avut loc la Bruxelles, iar vorbitorii au discutat despre realitatea virtuală (VR) și realitatea extinsă (XR) și despre cum ar putea fi încorporate în viitoarele săli de clasă.

VR este o experiență simulată care scufundă utilizatorul într-o lume virtuală, în timp ce XR este un termen umbrelă care include VR, realitate augmentată și realitate mixtă.

Vanessa Penelope, director executiv al France Immersive Learning, a spus că elevii se pot concentra pe ceea ce au nevoie să învețe și să observe atunci când sunt în scena VR.

Participanții pot colabora și exersa, de exemplu, abilitățile de limba engleză, dar mulți profesori nu înțeleg potențialul pe care îl are VR pentru a-i ajuta în munca lor.

France Immersive Learning a publicat ghidul său practic pentru a ajuta la abordarea acestei probleme și pentru a sprijini oamenii să înțeleagă cum funcționează învățarea imersivă, condițiile și echipamentele necesare pentru a o furniza și pentru a identifica pașii care îi permit lansarea unui astfel de proiect.

Neil McDonnell, profesor de filosofie și tehnologie XR la Universitatea din Glasgow, a recunoscut unele preocupări practice, cum ar fi costul achiziționării de suficiente căști pentru întreaga clasă sau asigurarea unei conexiuni stabile la internet, potrivit euractiv.com. În același timp, s-a concentrat asupra a ceea ce se întâmplă atunci când sunt îndeplinite condițiile și cum ar arăta o lecție care integrează XR. Exemplul dat a fost o lecție imaginară, o excursie pe teren la un sit arheologic din epoca fierului.

„Profesorul a fost capabil să facă lucruri pe care altfel nu le-am fi putut face. Putem stabili o vânătoare de comori pentru a încerca să găsim câteva fragmente pe site. Cei care, dintr-un motiv oarecare, nu ar fi putut face o excursie reală, pot participa la cea virtuală”, a spus McDonnell.

Astfel de tehnologii pot fi utile și pentru cei care pot avea deficiențe de vedere, cu ajutorul descrierilor audio bazate pe inteligență artificială. „O astfel de lecție înseamnă că „profesorul trebuie să extindă ambițiile despre ceea ce poate fi predat și cum poate fi predat”, a adăugat McDonell.

În ciuda beneficiilor menționate ale accesibilității, Markku Turunen, profesor de tehnologie interactivă la Universitatea Tampere, care a lucrat la strategia națională a Finlandei, a spus că „educația în ansamblu și în special instituțiile de învățământ superior ar trebui să fie mai deschise în ceea ce privește XR”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *