◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro02.05.2024

Studiu. Proprietatea asupra mass-media a accentuat declinul publicațiilor

„Noii baroni de știri: Proprietatea investițiilor reduce capacitatea de relatare a ziarelor”, lucrare realizată de Erik Peterson și Johanna Dunaway, publicată în Analele Academiei Americane de Științe Politice și Sociale, arată, după analiza a peste 13.000 de pagini de directoare media digitalizate, că „achiziționarea unui ziar de către un proprietar de investiții a redus redacția ziarului cu nouă reporteri și editori, o reducere echivalentă cu 14% din personalul mediu al ziarului. Deși mulți factori contribuie la criza media locală – audiențe mai mici de tipărire, venituri reduse din publicitate și dificultăți de a monetiza cititorii online –intrarea proprietarilor de investiții a accelerat declinul ziarelor”.

Care este impactul acestei creșteri rapide a fondurilor speculative, a firmelor de capital privat și a altor proprietari de tip investiții care controlează ziarele din SUA? După cum remarcă acest studiu, în 2005, doar 1 din 100 dintre cele mai mari ziare din SUA era deținut de investiții; până în 2022, acest număr era de 55 din 100, potrivit niemanlab.org.

Studiul realizat de Peterson și Dunaway face parte dintr-un proiect special – „Politica media pentru un cetățean informat: Revizuirea nevoilor de informații ale comunităților pentru democrația în criză”, care a apărut în The Annals of the American Academy of Political and Social Science și care include o serie de savanți de seamă care studiază știrile, politica media și comunicarea politică, precum și jurnalişti reputați. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *