◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro02.05.2024

Numărul jurnaliștilor americani care au trecut la organizații nonprofit a crescut de patru ori în zece ani

The Monitor este unul dintre cele mai recente canale lansate de State Newsroom, o operațiune nonprofit ale cărei publicații l-au transformat rapid într-unul dintre cei mai mari jucători în acoperirea jurnalisticîă de peste Ocean. Potrivit cjr.org, State Newsroom are acum o prezență cu normă întreagă în toate cele cincizeci de state, după ce a adăugat puncte de vânzare în Dakota de Nord și Utah, la începutul acestui an, și a stabilit un parteneriat cu Spotlight Delaware, o organizație nonprofit locală. Rețeaua are acum 39 de redacții independente, precum și parteneriate cu redacții nonprofit din 11 state.

Potrivit Centrului de Cercetare Pew, 20% dintre reporteri lucrau pentru organizații nonprofit în 2022, în creștere de aproape patru ori din 2014. În 2022 erau aproape la fel de mulți reporteri care lucrau pentru organizații nonprofit ca și pentru ziarele locale.

Această expansiune rapidă vine pe măsură ce ziarele și posturile locale de televiziune concediază reporteri și reduc acoperirea în timp ce se luptă să supraviețuiască.

State Newsroom a devenit organizație nonprofit în 2019 – nu acceptă donații corporative și împărtășește public sursele tuturor contribuțiilor de peste 1.000 de dolari. Acoperirea știrilor rămâne echilibrată și nepartizană, iar una dintre cele mai ferme reguli este fără comentarii din partea politicienilor sau funcționarilor de rang înalt.

Reporterii de la States Newsroom spun că simt mai puțină presiune decât au avut la locurile de muncă anterioare, la publicațiile cu scop profit și susțin că au o marjă largă de a-și conduce operațiunile de informare așa cum consideră de cuviință, fără nicio interferență din partea „centrului”, adaugă Columbia Journalism Review.

Pe de altă parte, deși modelul State Newsroom este promițător, redacțiile nonprofit nu au succesul garantat – Chicago Public Media, compania-mamă a afiliatului Chicago NPR WBEZ, care a preluat Chicago Sun-Times în urmă cu doi ani, a anunțat că 14 angajați vor fi disponibilizați, invocând dificultăți financiare cauzate de scăderea strângerii de fonduri și a sprijinului filantropic.

Jurnalismul nonprofit nu este la fel de dependent de generarea de venituri precum afacerile tradiționale, dar totuși trebuie să strângă suficienți bani pentru a funcționa. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *