◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Roboții sunt capabili să dezvolte prejudecăți

Un studiu recent este menit să dea fiori celor care se pregătesc să dea piept cu prezența mașinăriilor peste tot: roboții pot dezvolta prejudecăți proprii. Experții Universității din Cardiff au demonstrat că roboții – și în general inteligența artificială – posedă capacitatea de a genera prejudecăți. Mai precis, mașinăriile pot identifica, învăța și copia elemente de discriminare unele de la celelalte. În cadrul unor studii anterioare s-a relevat faptul că unii algoritmi de computer au manifestat atitudini și comportamente care sunt în mod clar generate de prejudecăți, de pildă rasism sau sexism, cercetătorii punând în evidență faptul că roboții au învățat toate acestea din datele cu care i-au „încărcat” oamenii. Apoi, experții galezi au dat startul unui studiu prin care să demonstreze că roboții înșiși pot dezvolta astfel de comportamente, fără să fie programați de om.

Despre puterea și complexitatea în creștere a roboților este vorba și în rezultatele unui studiu recent, încheiat la Plymouth, în Marea Britanie, care arată că roboții pot influența semnificativ gândirea copiilor. Astfel, experții le-au cerut celor mici să ducă la îndeplinire aceleași sarcini de față cu părinții lor și apoi cu roboții. Rezultatele au fost relevante. „Am observat că adulții nu se conformează pozițiilor roboților, dar cei mici o fac. Asta arată că afinitatea copiilor cu roboții poate fi mai mare decât cea cu ceilalți oameni, chiar apropiați, de unde întrebarea: cum ar fi dacă roboții le-ar sugera celor mici ce să cumpere sau ce să gândească?”, argumentează Tony Belpaeme, profesor de robotică. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *