Decizia Meta de a opri conținutul de știri pe platformele sale canadiene poate împinge consumatorii să-și schimbe obiceiurile de navigare online și să preia controlul asupra surselor de unde se informează. „Dacă rețelele de socializare sunt locul unde te duci pentru a obține știrile, asta va însemna schimbarea unor obiceiuri pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă la nivel local”, consideră Gina Lorentz, coordonatorul programului de jurnalism al Colegiului Fanshawe.
Gigantul rețelelor sociale Meta – care deține Facebook și Instagram – a anunțat că a început oficial să pună capăt disponibilității știrilor pe platformele sale din Canada,
ca răspuns la adoptarea de către guvernul federal a Legii știrilor online, care impune companiilor mari de tehnologie să plătească instituțiilor media pentru conținutul informativ pe care îl distribuie sau reutilizează pe platformele lor.
Pe de o parte, implementarea noii politici pe platformele Meta va dura câteva săptămâni, iar pe de altă parte, „este prea devreme pentru a evalua care vor fi adevăratele implicații ale acestei mișcări. Nu cred că oamenii care își primesc știrile de pe rețelele de socializare vor începe să se informeze de la mass-media, decât poate eventual dacă se întâmplă un eveniment major”, consideră Jeremy Copeland, profesor la Universitatea Western.
Potrivit cbc.ca, Lorentz consideră că aceasta ar putea fi o perioadă în care instituțiile media să fie inovatoare și să găsească modalități creative de a atrage publicul spre informațiile profesioniste: „Dacă oamenii doresc să rămână informați în continuare cu privire la problemele locale și internaționale, trebuie să facă propriile cercetări și să meargă direct la site-urile lor media de încredere pentru a prelua controlul locului de unde își obțin informațiile. Va fi nevoie de o anumită educație cu privire la motivul pentru care instituțiile media sunt de valoare, cum contează și cum își fac în continuare conținutul disponibil”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com