◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro27.05.2024

Când Big Tech blochează conținutul de știri, publicul poate prelua controlul surselor din care se informează

Decizia Meta de a opri conținutul de știri pe platformele sale canadiene poate împinge consumatorii să-și schimbe obiceiurile de navigare online și să preia controlul asupra surselor de unde se informează. „Dacă rețelele de socializare sunt locul unde te duci pentru a obține știrile, asta va însemna schimbarea unor obiceiuri pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă la nivel local”, consideră Gina Lorentz, coordonatorul programului de jurnalism al Colegiului Fanshawe.

Gigantul rețelelor sociale Meta – care deține Facebook și Instagram – a anunțat că a început oficial să pună capăt disponibilității știrilor pe platformele sale din Canada,

ca răspuns la adoptarea de către guvernul federal a Legii știrilor online, care impune companiilor mari de tehnologie să plătească instituțiilor media pentru conținutul informativ pe care îl distribuie sau reutilizează pe platformele lor.

Pe de o parte, implementarea noii politici pe platformele Meta va dura câteva săptămâni, iar pe de altă parte, „este prea devreme pentru a evalua care vor fi adevăratele implicații ale acestei mișcări. Nu cred că oamenii care își primesc știrile de pe rețelele de socializare vor începe să se informeze de la mass-media, decât poate eventual dacă se întâmplă un eveniment major”, consideră Jeremy Copeland, profesor la Universitatea Western.

Potrivit cbc.ca, Lorentz consideră că aceasta ar putea fi o perioadă în care instituțiile media să fie inovatoare și să găsească modalități creative de a atrage publicul spre informațiile profesioniste: „Dacă oamenii doresc să rămână informați în continuare cu privire la problemele locale și internaționale, trebuie să facă propriile cercetări și să meargă direct la site-urile lor media de încredere pentru a prelua controlul locului de unde își obțin informațiile. Va fi nevoie de o anumită educație cu privire la motivul pentru care instituțiile media sunt de valoare, cum contează și cum își fac în continuare conținutul disponibil”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *