◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Inteligența artificială, test major pentru succesul organismelor media

Inteligența artificială (AI) a zguduit industria jurnalismului la nivel mondial. Ziarele caută noi modele de afaceri pentru a contrabalansa impactul. Influența tot mai mare a inteligenței artificiale în crearea de conținut i-a forțat pe editori să caute un model de afaceri durabil, care să echilibreze conținutul de calitate și profitabilitatea.

Buzzfeed News și Vice au fost odată publicații digitale de succes care au câștigat mai multe premii pentru abordarea lor inovatoare a subiectelor precum politica și economia. Dar ambele s-au confruntat recent cu dificultăți financiare. Buzzfeed News și-a încetat operațiunile, iar Vice este expusă riscului de faliment. Deși acestea sunt exemple de profil înalt, nu sunt unice. Vice și Buzzfeed s-au bazat în mare măsură pe conținut video și de marcă (plătit de agenți de publicitate) pentru a genera venituri. Dar acest model s-ar fi putut extinde mai eficient în fața concurenței din partea platformelor sociale și de streaming, care au generat cantități semnificative din veniturile din publicitate monopolizate anterior de ziare.

 

Conținutul de calitate, atributul jurnaliștilor

Nici paywall-urile nu s-au dovedit eficiente pentru toată lumea. În ultimii ani, a existat un procent stabil de oameni dispuși să plătească pentru jurnalismul online. Pentru restul,  un model de afaceri diversificat poate la stabilizare atunci când variabilele pieței se schimbă. Companiile media de succes operează mai multe linii de afaceri.

De exemplu, Financial Times găzduiește evenimente prin subsidiara sa, The Next Web. Aceste evenimente contribuie semnificativ la profitul ziarului și oferă oportunități de creare de rețele și de descoperire a noilor tendințe de pe piață, notează medium.datadriveninvestor.com.

Și practicile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) au schimbat modul în care este scris conținutul, ducând la dezbateri – este acesta scris pentru cititori sau pentru motoarele de căutare? Odată cu progresele AI, SEO poate trece de la text vizibil la metadate, simplificând procesul pentru autorii de conținut. Și asta pentru că AI a automatizat producția de conținut simplu de câțiva ani, iar această tendință este de așteptat să continue.

Conținutul de calitate pe care mașinile nu îl pot replica va necesita o atenție sporită. O minoritate de jurnaliști produc astfel de conținut de calitate și doar jumătate se vor adapta probabil la lucrul cu noi instrumente. Se estimează că unele publicații vor rămâne exclusiv umane, în timp ce altele își vor digitaliza și transforma operațiunile, publicând în diferite formate. Noi oportunități se întrevăd într-un viitor în care creatorii de conținut rămân esențiali în modelarea obiectivelor de comunicare, stabilirea tonului corect al vocii, frecvența, planificarea media și lasă sarcinile de rutină în seama mașinilor. (redacția UZPR)

Foto: Glenn Carstens Peters/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *