◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Rețelele de socializare întrețin consumerismul excesiv

Rețelele sociale pot fi epuizante din punct de vedere mental, iar asta influențează multe aspect ale vieții de fiecare zi. Potrivit rezultatelor unor cercetări derulate de Matthew Pittman și Eric Haley, profesori la Universitatea din Tennessee, SUA, „supraîncărcare cognitivă”generată de utilizarea constantă a rețelelor de socializare face oamenii să cumpere lucruri de care de fapt nu au nevoie – sau constată ulterior că de fapt nu le mai doresc. De asemenea, I doi spcialiști au constatat că acest obicei a fost impulsionat în plus și de aprecierile și comentariile positive din dreptul anumitor reclame. „Înțelegând modul în care ar putea fi influențați de rețelele sociale în moduri inconștiente, consumatorii pot fi mai atenți și mai conștienți în utilizarea lor; și sperăm să nu cumpere încă o sticlă de apă de care nu au nevoie”, punctează Pittman.

Potrivit rezultatelor experimentelor, rețelele TikTok, Instagram și YouTube s-au dovedit cele mai solicitante din punct de vedere mental, întrucât conțin concomitent text, fotografii, videoclipuri, animații și sunet – adesea simultan și chiar suprapuse. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *