◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Inteligența artificială are potențialul „de a face jurnalismul mai bun sau de a-l înlocui”

Unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa a avertizat jurnaliştii că inteligenţa artificială (AI) le-ar putea „fura” locurile de muncă şi, în același timp, a oferit sfaturi despre cum se poate evita asta. Directorul executiv al Axel Springer (care deține Insider, Politico și ziarul german Bild), Mathias Döpfner, a avertizat angajații, într-o notă citată de CNN, că „inteligența artificială are potențialul de a face jurnalismul independent mai bun decât a fost vreodată – sau pur și simplu de a-l înlocui”. Döpfner prezice că AI va putea în curând să adune informații mult mai bine decât oamenii și îndeamnă redacțiile să pună un accent mai mare pe comentarii, știri exclusive și investigații care nu pot fi făcute de mașini.
Jurnaliştii trebuie să facă mai mult pentru a înţelege „adevăratele probleme” ale oamenilor, a adăugat Döpfner: „Pe scurt, crearea de conținut exclusiv și atractiv rămâne de neînlocuit și va deveni esențială pentru succesul editorilor. Doar cei care creează cel mai bun conținut original vor supraviețui”, a scris Döpfner.

Avertismentele vin la trei luni după ce Open AI a deschis accesul la ChatGPT, un chatbot alimentat de AI. Botul este capabil să ofere răspunsuri lungi și atent la întrebări și poate scrie eseuri complete, răspunsuri în cererile de angajare și articole jurnalistice. Popularitatea sa instantanee a turboalimentat o cursă între companiile de tehnologie pentru a-și aduce pe piață propriile produse AI. ChatGPT a devenit atât de popular, încât JPMorgan Chase (JPM), cea mai mare bancă din Statele Unite, a restricționat utilizarea acestuia în rândul lucrătorilor. Școlile publice din New York au interzis, de asemenea, botul, din cauza temerilor că elevii ar putea să-l folosească a „trișa” la teme.

Axel Springer își propune să devină un editor pur digital, deși transformarea titlurilor sale tipărite în publicații exclusive online va dura probabil „încă câțiva ani”, a spus Döpfner.

Pe de altă parte, acesta a menționat faptul că vor exista reduceri „semnificative” de locuri de muncă în cadrul afacerii sale „în domeniile producției, graficii, corecturii și administrației”. Personalul din posturi strict jurnalistice, cum ar fi reporterii și editorii specialiști, nu sunt este în prezent ținta reducerilor, a ținut să adauge Döpfner. (redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *