◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro12.05.2024

Cinci recomandări pentru jurnaliștii care vor să devină manageri de proiect

Robin Kwong, creierul din spatele proiectelor speciale de la Financial Times și Wall Street Journal, a publicat un ghid pentru planificarea și executarea ideilor noi, care pot ajuta jurnaliștii să devină manageri de proiect mai eficienți.

Ghidul Project Management in Newsrooms este publicat de Asociația pentru Managementul Proiectelor. Acesta oferă cele mai bune practici pentru trei etape ale ciclului de viață al unui proiect: planificare, execuție și finalizare. Este un punct de plecare util pentru jurnaliștii și editorii care nu sunt manageri de proiect, dar fie doresc să facă această tranziție, fie li s-au încredințat aceste responsabilități.

Kwong este un pionier în managementul proiectelor în jurnalism. El a avut succes în prezentarea pentru diferite roluri de management pe parcursul unei perioade de 13 ani la The Financial Times, în special creând proiecte de tehnologie portabilă.

Kwong conduce echipa de buletine informative, clasamente și voci ale publicului de la Wall Street Journal. Deși ceea ce propune Kwong ar putea părea dincolo de obligația unui reporter, care are de obicei rezultate foarte clare și responsabilități bine definite, redacțiile digitale, în continuă expansiune, au mai schimbat din aceste reguli profesionale. Acum există posibilități nelimitate în ceea ce privește modul în care jurnalismul este creat, „ambalat”, livrat și consumat.

 

„Nu sunt necesare abilități tehnice specializate”

Managementul proiectelor se referă la transformarea ideilor în realitate. Redacțiile au nevoie de manageri de proiect care să identifice noi oportunități, să pună la punct un plan, să stimuleze un efort de echipă și apoi să evalueze rezultatele, potrivit journalism.co.uk. De obicei, acest lucru a fost lăsat pe seama liderilor care lucrează cu fluxuri ad-hoc și au acces limitat la resurse. Acest lucru generează riscul de comunicare greșită, de proiecte care depășesc bugetul sau de conflicte la locul de muncă. Proiectele editoriale au șanse mai bune cu procese mai formale și lideri instruiți. „Nu sunt necesare abilități tehnice specializate. Într-un fel, oricine poate fi manager de proiect. În cele din urmă, trebuie doar să fii conștient de capcane și de cele mai bune practice. Beneficiile imediate ale managementului de proiect sunt de a executa bine, dar beneficiul pe termen lung este ca așa-numita cultură din redacție să devină mai adaptabilă, flexibilă și mai capabilă să învețe, să crească și să dezvolte noi capacități”, spune Kwong.

Cele mai bune cinci sfaturi detaliate în ghidul lui Kwong pentru noii manageri de proiect sunt:

• Documentează-ți bine ideile. Notează toate revelațiile bruște. Acest lucru va cristaliza viziunea și va face mai ușoară exprimarea.

• Învață răbdarea și empatia. Înainte de a delega sarcini, măsoară termenele colegilor.

• Găsește un echilibru în timpul întâlnirilor, menținând discuțiile atât incluzive, cât și strânse.

• Respectă termenele-limită și nu lăsa nimic să curgă la nesfârșit: „Constrângerile dure sunt un dar, pentru că te ajută să iei decizii”.

• Creează cunoștințe instituționale.  (redacția UZPR)

Foto: Felicia Buiternwerf/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *