◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Tinerii, mai puțin abili în detectarea știrilor false

Un sondaj recent, derulat de YouGov, a pus în evidență faptul că generațiile mai vârstnice sunt mai atente la conținutul știrilor și le deosebesc în mai mare măsură pe cele false față de generațiile tinere, potrivit businessinsider.com.

Cercetătorii de la Universitatea din Cambridge au elaborat un cadru numit Testul de susceptibilitate la dezinformare, de două minute, care a relevat, pe de o parte, că în medie, 65% dintre cei chestionați au reușit să clasifice știrile corect, iar pe de altă parte, că respondenții mai tineri nu au fost la fel de abili în a identifica diferența dintre titlurile reale și cele false cum au fost participanții ma în vârstă. Concret, doar 11% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 29 de ani au identificat corect mai mult de 16 titluri și 36% mai puțin de 10 titluri corecte. În același timp, 36% dintre cei cu vârsta de 65 de ani sau mai mult au obținut un scor mare.

Scorurile scăzute ale generației Z și milenialilor sunt puse de cercetători pe seama faptului că aceștia petrec mai mult timp online. Practic, potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre respondenții care au citit știrile pe surse precum The Associated Press, Axios sau NPR au obținut scoruri foarte bune la test, iar cei care se informează de pe platforme precum Snapchat, Truth Social, WhatsApp și TikTok au obținut cel mai mic punctaj. (redacția UZPR)

Foto: Marek Levak/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *