◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Orașele europene se închid pe rând în fața turismului de croazieră

În fiecare an, peste 20 de milioane de pasageri fac o croazieră. Înainte de pandemie, acest număr era și mai mare, la aproximativ 30 de milioane. Multe porturi europene în care aceste nave aruncă ancora își reevaluează abordarea – unele chiar aută să le interzică cu totul, invocând preocupări de mediu, sociale și economice.

De exemplu, potrivit Euronews, cele 218 nave de croazieră care operează în Europa au emis în 2022 de peste patru ori mai mulți oxizi de sulf decât toate mașinile de pe continent. ONG-ul Transport & Environment a descoperit că acești poluanți toxici din aer de la nave sunt acum mai mari decât erau înainte de pandemie. Ca urmare,

pasagerii de pe navele de croazieră nu vor mai putea opri în centrul orașului Barcelona,

Veneția vrea să țină vasele de croazieră de tot în afara orașului, după ce în 2021, cetatea dogilor a interzis navelor mari de croazieră să mai ancoreze în centrul său istoric.

În 2022, 50.000 de persoane din Marsilia – cel mai mare port de croazieră al Franței – au semnat o petiție împotriva navelor de acest tip, potrivit grupului de campanie Stop Croisières. Pasagerii au fost întâmpinați cu proteste și în orașul Palma de Mallorca și au fost introduse noi limite, care permit doar trei nave în port concomitent.

De asemenea, orașele Santorini și Dubrovnik au înăsprit restricțiile asupra companiilor care operează nave de croazieră.

Și navele de croazieră care vizitează Scoția vor avea o nouă taxă, conform planurilor anunțate recent de Partidul Verzilor din țară – aceasta va aborda „provocările duble” ale emisiilor și supraturismului.

În Amsterdam, consiliul orașului a votat recent închiderea terminalului său de croazieră, în încercarea de a reduce poluarea și de a reduce numărul de turiști.

Mai multe studii au arătat că pasagerii care debarcă de pe aceste nave nu contribuie atât de mult la economia locală pe cât s-ar putea crede. Cu toate alimentele, băuturile și suvenirurile pe care și le-ar putea dori vreodată disponibile la bord, banii rămân… pe mare.

Un studiu din Bergen, Norvegia, a constatat că până la 40% dintre călători nici nu au părăsit nava, iar cei care au mers la țărm au cheltuit în medie… 23 de euro. (redacția UZPR)

Foto: Ed Judkins/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *