◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Știrile non-profit. Fundaațiile caritabile plătesc salariile jurnaliștilor

Sectorul știrilor nonprofit se extinde rapid în Oklahoma, SUA, oferind dovezile unei schimbări remarcabile în peisajul jurnalismului american.

Oklahoma Voice, o instituție de știri nonprofit finanțată de donatori din afara statului, și-a făcut debutul la sfârșitul lunii august. Știrile axate pe Capitoliul de stat, produse de echipa sa de reportaj de patru persoane, au fost rapid preluate de ziarele tradiționale al căror personal s-a micșorat; KOSU a anunțat recent că a primit un grant de 250.000 de dolari care îi va permite să angajeze un reporter cu normă întreagă pentru a acoperi Capitoliul statului. Conținutul este partajat de către cei patru afiliați National Public Radio din Oklahoma și va fi pus la dispoziția ziarelor de stat și altor instituții de știri.

În ambele cazuri, fundațiile filantropice și colaboratorii individuali plătesc salariile unui număr tot mai mare de reporteri care lucrează cot la cot cu cei angajați de ziare și radiodifuzori tradiționali cu scop profit, informează nondoc.com.

Aceste schimbări nu numai că ajută la asigurarea faptului că acțiunile oficialilor de stat vor continua să beneficieze de un control suficient, ci semnalează și o nouă eră a cooperării între echipele de știri nonprofit și pentru profit.

Pe măsură ce fluxurile de venituri ale ziarelor au scăzut, la fel a scăzut și capacitatea acestora de a acoperi acțiunile guvernelor de stat și locale. Pe de altă parte, în toată țara, zeci de noi organizații nonprofit au apărut pentru a ajuta la umplerea golului.

Un studiu al Centrului de Cercetare Pew a constatat că reporterii care lucrează pentru organizații nonprofit reprezentau 20% din toți jurnaliştii în 2022, în creștere de la 6% în 2014.  John Schmeltzer, profesor de jurnalism la Universitatea din Oklahoma, susține că rolul în expansiune al organizațiilor nonprofit reflectă căderea financiară liberă a mass-mediei tradiționale:  „Problema pentru instituțiile media cu scop profit este lipsa unui nou model de venituri, deoarece veniturile din abonamente nu par să funcționeze ca înlocuitor pentru publicitate. Acolo intervin organizațiile nonprofit – precum Oklahoma Voice, NonDoc, Oklahoma Watch, The Frontier și chiar Gaylord News”.

Oklahoma Voice, care a început să posteze articole pe 29 august, are patru jurnalişti recrutaţi de la ziare cu scop profit. Acest organism media se alătură unei liste de organizații nonprofit deja existente, cum ar fi Oklahoma Watch, The Frontier, NonDoc Media și StateImpact Oklahoma. „Suntem aici pentru a suplimenta ecosistemul existent, nu pentru a-l înlocui”, explică editorul Oklahoma Voice, Janelle Stecklein. (redacția UZPR)

Foto: Engin Akyurt/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *