◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro02.06.2024

Nou trend pe piața muncii: angajatorii plătesc vacanțele celor mai buni angajați

Schimbările de pe piața muncii după poandemie mai cunosc un trend: distribuirea bugetelor de patru cifre pentru ca angajații cei mai buni să vadă lumea.

Aceste programe au debutat în mare parte la companii legate de călătorii – angajații Airbnb primesc 2.000 de dolari credit de călătorie în fiecare an, iar Expedia rambursează angajaților între 1.250 și 1.750 de dolari anual pentru cheltuieli de călătorie. Trendul s-a extins – acum, mai multe firme urmează exemplul. Aplicația de programare Calendly oferă o bursă anuală de vacanță de 1.000 de dolari pentru hoteluri, zboruri sau mașini de închiriat; compania de software Bamboo HR oferă ceea ce ei numesc „vacanțe plătite” printr-o bursă anuală de 2.000 de dolari, pentru a fi folosită pentru călătorii… iar exemplele pot continua.

Michael König, lector superior la departamentul de strategie și inovare, Universitatea de Economie și Afaceri din Viena, atribuie această tendință de creștere stării muncii, care este în mare parte „piața vânzătorului” în întreaga lume, chiar și pe fondul unei economii incerte.

Potrivit bbc.com, firmele care fac eforturi suplimentare cu aceste avantaje neobișnuite pot atrage și păstra talentul de care au nevoie companiile lor, contracarând adesea scăderea loialității angajaților. „Angajatorii pot folosi acest lucru în mod inteligent în strategia lor de branding de angajator. Mesajul este că angajatorilor le pasă cu adevărat de bunăstarea forței de muncă, dincolo de măsurile superficiale. Cu siguranță, acest lucru dă roade pe termen lung”, spune König.

 

Păstrarea talentelor în companie

Acest stimulent este valabil mai ales pentru companiile care încearcă să recruteze și să păstreze lucrători, spune Cary Cooper, profesor de psihologie organizațională și sănătate la Alliance Manchester Business School, din Marea Britanie: „Cu pierderea atâtor oameni din Europa de Est ca urmare a Brexit, angajatorilor le este dificil să recruteze personal necalificat și calificat în unele sectoare și pot analiza o varietate de stimulente, cum este ca acesta”

Deși aceasta este o tendință globală, avantajele de călătorie pot fi deosebit de atractive pentru lucrătorii din SUA, unde vacanța plătită nu este o cerință legală, iar 46% dintre lucrătorii care beneficiază de concediu plătit nu și-l iau tot. Multe organizații au timp de vacanță foarte limitat, așa că astfel ar putea atrage și reține personal, prin prelungirea perioadei de vacanță plătită. În contextul SUA, este probabil ca aceste cheltuieli să vizeze personalul profesionist necesar, afirmă experții. În plus, în climatul economic actual, acest stimulent pentru bugetul de călătorie este mai valoros ca niciodată. „Creșterea abruptă a costului vieții și a ratelor inflației la nivel mondial fac din vacanță un adevărat lux. Companiile care oferă cheltuieli de vacanță plătite abordează acest lucru în mod direct”, spune König. Pentru angajatori, are și un sens financiar. „În multe țări, aceste costuri sunt, de asemenea, deductibile din impozite, iar beneficiul net ar putea fi atunci chiar mai mare decât o creștere a salariului, atât pentru angajat, cât și pentru angajator”, conchide expertul. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *