◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.07.2024

Rețelele sociale, raiul deepfake-urilor

Deepfake-urile se răspândesc și pe rețelele sociale mai repede decât era de așteptat, potrivit unui nou raport realizat de compania de monitorizare Sensity, care analizează starea diferitelor amenințări reprezentate de tehnologie. „Criminalitatea cibernetică, hackerii, țările adversare, escrocii, instituțiile de știri false au încorporat rapid tehnologiile AI în cadrele lor de atac și înșelăciune, mai repede decât se aștepta oricine din sectorul public și privat”, se arată în introducerea raportului.

Primul punct pe care raportul l-a evidențiat este sofisticarea din ce în ce mai mare a tehnologiilor și multitudinea de instrumente puse la dispoziție.

Politicienii reprezintă aproape 40% dintre persoanele vizate de deepfakes, urmați de celebrități, care reprezintă aproape 30%. Politicienii sunt vizați în cea mai mare parte de imitațiile lor, care fac declarații false, fie pentru a influența alegerile, fie pentru a schimba părearea opiniei publice, potrivit Euronews.

Celebritățile și companiile sunt adesea victime ale deepfake-urilor utilizate în escrocherii. Un deepfake recent a dus la un transfer de 23 de milioane de euro către fraudatori. Mai multe celebrități precum Tom Hanks, Elon Musk sau YouTuber-ul MrBeast au fost uzurpate pentru a se promova escrocherii care sunt apoi distribuite pe rețelele de socializare din cauza potențialului viral și a posibilității de a avea publicitate direcționată, permițând escrocilor să ajungă la anumite grupuri mai susceptibile de a fi interesate de tranzacționare, jocuri de noroc sau cripto, potrivit raportului.

Raportul a subliniat, de asemenea, înșelătoriile de înaltă tehnologie care implică ocolirea verificării biometrice pentru a accesa servicii bancare sau financiare online. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *