◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.07.2024

Greenpeace cere investiții în căile ferate europene, pentru a se descuraja zborurile poluante

Greenpeace solicită mai multe investiții în căile ferate europene, pentru a crea mai multe rute de tren directe și a încuraja oamenii să zboare mai puțin. Există de șase ori mai multe conexiuni directe de zbor între orașe europene decât conexiuni directe cu trenul, a constatat o nouă analiză a Greenpeace.

În câteva orașe mari europene nu există deloc trenuri directe către niciunul dintre celelalte orașe incluse în studio, potrivit Euronews.

Cercetarea a analizat 990 de rute între 45 de orașe mari europene și a descoperit că 114 rute (12%) sunt deservite de conexiuni directe de tren. Există alte 305 rute (31 la sută) în care ar fi posibilă o conexiune directă folosind căile existente, dar traseul nu este utilizat în prezent. Pe de altă parte, 69% din cele 990 de rute sunt deservite de zboruri directe. Greenpeace susține că această realitate încurajează oamenii să zboare mai degrabă decât să ia trenul. „Ani la rând, Europa a întins covorul roșu pentru călătoriile aeriene dăunătoare climei, în timp ce trenurile și infrastructura feroviară s-au ofilit”, spune Herwig Schuster, militant Greenpeace Europa Centrală și de Est.

Organizația arată că niciunul dintre orașele analizate nu își exploatează pe deplin potențialul pentru conexiuni directe de tren. Viena s-a clasat pe primul loc ca oraș cu cele mai multe legături feroviare directe, 17, München a fost pe locul doi, cu 15 conexiuni, iar Berlin, Zurich și Paris au completat primele cinci locuri, cu 13 legături fiecare. La celălalt capăt al scalei se află șase orașe care nu au legături feroviare directe cu niciunul dintre celelalte orașe analizate: Atena, Lisabona, Pristina, Sarajevo, Skopje și Tallinn. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *