◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.07.2024

Proiectul Crosstown sau cum jurnalismul de date poate avea o rată de interes public de 90%

Fondatorul și profesorul de jurnalism Gabriel Kahn, din Los Angeles, SUA, și-a unit forțele cu un doctorand în inginerie și împreună s-au gândit să creeze un instrument prin care jurnaliştii pot genera povești hiperlocale din date disponibile public, dar inaccesibile anterior. Rezultatul: 114 buletine informative săptămânale de cartier despre orice, de la criminalitate la sănătate publică, locuințe și trafic. Și o statistică pentru a dovedi valoarea hiperlocalului: rata de deschidere este de 90 la sută.

Potrivit wan-ifra.org, Kahn, profesor și editor și editor la Crosstown, din Los Angeles, și-a împărtășit experiența în timpul Congresului World News Media, de la Copenhaga, demonstrând că datele publice pot fi utilizate pentru a crea conținut local journalistic de valoare.

Ideea de bază a lui Kahn a fost să folosească datele și automatizarea pentru a reduce costurile de acoperire a comunităților locale și pentru a crește implicarea. Baza lui este Los Angeles, dar același lucru este valabil și în cazul multor orașe din SUA: publică multe date, urmăresc problemele legate de calitatea vieții, inclusiv siguranța publică, apeluri de plângeri de la rezidenți, autorizații de construire, bilete de parcare și accidente de circulație. „Una dintre cele mai importante crize din America este, cred, evaporarea știrilor locale. Ceea ce urmează este sumbru; mai puțini oameni care votează, mai puțin angajament civic și așa mai departe. Problema este că nu există un model de afaceri durabil pentru știrile locale. Dacă am putea reduce costurile, ar fi echivalent cu creșterea veniturilor. Așa că am încercat să facem asta cu date”, a spus Kahn. Așa s-a născut proiectul Crosstown.

În Los Angeles, autoritățile publică 15 seturi diferite de date pe site-uri lor zilnic, săptămânal sau lunar. Un aspect foarte util al acestor date este că fiecare rând are o latitudine/longitudine, cu alte cuvinte este cât se poate de granular din punct de vedere geografic. Crosstown folosește acele coordonate pentru a spune povești la nivel de cartier – și sunt 114 doar în Los Angeles. Tabloul de bord transformă fiecare jurnalist din redacție într-un jurnalist de date. Platforma de buletine informative rezultată include, de asemenea, o bibliotecă de vizualizări de date personalizate. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *