◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro13.05.2024

SOS publicațiile săptămânale!

O nouă cercetare scoate în evidență o realitate tulburătore pentru universul publicațiilor print: săptămânalele, și mai ales cele regionale, au intrat pe panta care a dus la dispariția atâtor cotidiane în ultimii ani.

 

Exod masiv în online

Industria presei regionale se confruntă cu un „exod masiv” de ziare săptămânale în următorii trei ani, avertizează raportul realizat de firma de cercetare media Enders Analysis, care susține că este „cert” că săptămânalele fie se vor închide complet, fie vor fi forțate să intre exclusiv online, în din cauza costurilor „intolerabile” de producție a tipăririi.

Făcând o analiză amplă a presei regionale din Marea Britanie, Enders a cerut ca noua Unitate de Piețe Digitale a Guvernului Regatului Unit să acorde prioritate susținerii titlurilor care publică mai mult conținut local online și a îndemnat editorii să nu „înceteze să ghicească nevoile de căutare”.

Compania și-a bazat afirmația pe faptul că circulațiile unor astfel de titluri au scăzut mai repede decât cotidianele în ultimii cinci ani. Autorii raportului citat de holdthefrontpage.co.uk notează: „Contează și cifrele absolute: titlurile medii zilnice raportate sunt acum sub 10.000 de exemplare, iar media săptămânală echivalentă a scăzut sub 2.500. Costurile unitare de aprovizionare devin intolerabile. În opinia noastră, riscul unui exod masiv al pieței săptămânale a ziarelor în următorii trei ani continuă să crească și este sigur că multe mai multe titluri se vor închide – devin doar online – în următorul deceniu decât în precedentul. Motivul pentru care ne temem de un exod al ziarelor săptămânale în următorii ani este că versiunile online nu pot obține cu ușurință vizibilitate offline și nici beneficiile specifice, cum ar fi publicitatea lucrativă tipărită, ale edițiilor fizice. Între timp, publicitatea tipărită a scăzut mult mai mult decât circulația publicațiilor în ultimii 20 de ani”.

 

„Următorii cinci ani vor fi critici”

Cercetătorii au mai descoperit că site-urile de presă regionale sunt capabile să atragă „trafic uriaș”, dar au avertizat și despre dependența industriei de cei care le citesc prin motoarele de căutare și rețelele sociale. „Media locală este supusă capriciilor modificărilor algoritmului într-o măsură mai mare decât media națională și generală.

Riscul este că editorii – jurnalişti, producători, experţi în trafic – petrec mai mult timp sau prea mult timp încercând să ghicească nevoile algoritmilor de căutare sau de social media mai degrabă decât să genereze ştiri de valoare pentru cititorii lor şi potenţialii cititori”, punctează raportul.

Pentru a rezolva acest lucru, Enders a îndemnat Unitatea Piețelor Digitale, care își propune să rezolve prețurile disputate între platformele tehnologice și editori, să „respecte generarea de conținut jurnalistic local, nu doar să recompenseze traficul către site-uri gigantice”. „Acest raport încurajează Regatul Unit să sublinieze valoarea mass-mediei locale durabile. Sistemul ar trebui să stimuleze generarea de conținut jurnalistic local”, arată autorii raportului.

Owen Meredith, directorul executiv al organismului regional și național de comerț de presă News Media Association, a declarat: „Acest raport arată foarte clar importanța tot mai mare a jurnalismului local de încredere pentru societatea noastră în era AI și eforturile pe care editorii le fac pentru a găsi un viitor cu adevărat durabil pentru știrile locale, prin inovare. Următorii cinci ani vor fi critici pentru sector”. (redacția UZPR)

Foto: Tim Mossholder/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *