◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.05.2024

Dispariția presei locale lasă fără control declarațiile corporațiilor

Profesorul de contabilitate de la Universitatea din Arkansas, Caleb Rawson, a constatat că în 2001, redacțiile din acet stat american aveau 4.059 de angajați, iar la sfârșitul anului trecut, erau doar 954. „Au scăzut cu 77% în locurile de muncă din redacții în doar 20 de ani”, susține Rawson, care afirmă că nu doar brandurile media sunt în suferință, ci și cititorii materialelor economice și de afaceri.

O lucrare scrisă de Rawson împreună cu profesorii Kris Allee și Ryan Cating susține că o scădere a acoperirii în publicații a sectorului afacerilor a subminat supravegherea companiilor publice în locurile în care ziarele s-au închis și s-au redus. Lucrarea, care urmează să fie publicată în Review of Accounting Studies, arată, de asemenea, că un vid de informații lăsat de pierderile ziarelor a îngreunat munca analiștilor bursieri și a investitorilor, potrivit arkansasbusiness.com. De asemenea, mai puțină acoperire de business în presa locală lasă corporațiile mai libere să emită declarații cu un control redus. În aceste condiții, previziunile și analizele financiare au avut de suferit. „O mulțime de ziare au dispărut, iar cele încă în crculație sunt substanțial mai mici. Ceea ce am descoperit a fost că, pe măsură ce ocuparea forței de muncă în ziare a scăzut, acțiunile companiilor publice au devenit mai volatile, iar variația rentabilității lor a crescut”, a spus Rawson, într-un interviu.

Autorii au descoperit, de asemenea, că mai puține relatări generează mai multe îndoieli cu privire la adevărata valoare a companiilor. De asemenea, analiştii bursieri care făceau prognoze au început „să facă o treabă mai proastă pe măsură ce mai multe ziare locale au dispărut. Considerăm că prezintă un argument destul de convingător că ziarele locale sunt cu adevărat importante pentru companiile publice și că începem să vedem acest impact pe piață pe măsură ce sunt publicate mai puține informații despre firmă”, adaugă Rawson.

Studiul s-a desfășurat la nivel național, iar cifrele au fost consistente. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *