◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.05.2024

Marile branduri de presă adoptă toate modalitățile digitale disponibile pentru a ajunge la public

Marea majoritate a adulților din Statele Unite primesc cel puțin câteva știri de pe dispozitive digitale, iar spațiul online a devenit o gazdă pentru posturile de știri vechi, și pentru noi instituții de știri, „născute pe web”. Veniturile din publicitate digitală în toate entitățile digitale (dincolo de știri) continuă să crească, companiile de tehnologie jucând un rol important atât în fluxul de știri, cât și în venituri.

Posturile de știri incluse într-o analiză pewresearch.org sunt cele al căror domeniu principal – site-ul emblematic al punctului de vânzare – a avut în medie cel puțin 10 milioane de vizitatori unici pe lună, din octombrie până în decembrie a fiecărui an analizat, potrivit Comscore, o companie de măsurare a audienței multiplatforme. Aceasta include atât editorii de știri nativi digitale, cum ar fi Axios sau HuffPost, cât și așa-numitele organizații de știri „moștenite” (cele care au apărut în tipărire sau difuzate) precum The New York Times sau Fox News, care au atins acele niveluri de trafic. Media lunară a vizitatorilor unici din trimestrul IV pentru domeniile principale ale acestor puncte de vânzare a rămas relativ stabilă din 2021 (27,9 milioane) până în 2022 (27,1 milioane), potrivit datelor Comscore. Minutele medii pe vizită a fost de aproximativ 1 minut și 45 de secunde.

Publicațiile au mai multe opțiuni de a ajunge online la consumatorii lor, inclusiv aplicații, buletine informative, podcasturi și platforme de agregare. Într-un audit al Centrului de Cercetare Pew a 105 de posturi efectuat în octombrie 2023, aproximativ trei sferturi dintre aceste posturi de știri cu cel mai mare trafic (74%) au aplicații pentru cel puțin una dintre cele două platforme mobile principale (iOS și Android). Dintre punctele de vânzare care au aplicații, două treimi (67%) le au pentru ambele platforme.

Posturile de știri adoptă și alte metode digitale de comunicare și implicare. Marea majoritate a acestor posturi oferă buletine informative (92%) și au o prezență oficială pe Flipboard (92%) sau Apple News (87%). Aproximativ trei sferturi lansează podcasturi (76%) și 37% permit comentarii la articolele lor. Toate publicațiile studiate au o prezență oficială pe Facebook, și cel puțin nouă din zece au o prezență pe X, cunoscut anterior ca Twitter (99%), Instagram (97%) și YouTube (93%).

În 2022, conform estimărilor eMarketer, publicitatea digitală a crescut la 245 miliarde de dolari, o creștere de la 221 de miliarde de dolari în 2021 și 161 de miliarde de dolari în 2020, potrivit pewresearch.org, cu „partea leului” în dreptul giganților tehnologiei, în frunte cu Meta. (redacția UZPR)

Foto: Karolina Grabowska/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *