◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.05.2024

Uleiul de palmier. Competiția achizițiilor, în pragul restricțiilor europene

O altă contradicție între măsurile care se adoptă și ce se implementează de fapt este în dreptul uleiului de palmier. Mai exact, pe de o parte, există aplicarea iminentă a Regulamentului UE privind defrișarea (EUDR), iar pe de altă parte, numeroase companii își intensifică investițiile pentru viitoare exploatări, notează Euronews.

Acest fenomen este surprinzător, deoarece mulți au fost convinși că EUDR va îndepărta companiile dinspre aprovizionarea din jurisdicțiile cu risc forestier mai ridicat. Dar se fac noi investiții în Indonezia și Malaezia, care includ acghiziția de terenuri de la mii de mici fermieri.

Un raport lansat de Tropical Forest Alliance (TFA), CDP și Proforest a identificat un total de 37 de abordări de acest tip, susținute de companii și concentrate pe producția de palmier – depășind orice alt sector de mărfuri. Unilever, Pepsico și Musim Mas s-au alkăturat unei liste tot mai mari de cumpărători, inclusiv Mars, Apical, GAR sau Mondelēz.

Potrivit lui Matthew Spencer, director global de peisaje la IDH — Sustainable Trade Initiative, înființată de guvernul olandez în 2009 pentru a ajuta la îmbunătățirea sustenabilității lanțurilor internaționale de aprovizionare, inițiativele peisagistice atât de attractive pentru companii  „nu pretind că scapă de toate riscurile sociale și de mediu, dar le reduc la sursă. De aceea fac parte din strategia de management al riscului a unui număr tot mai mare de cumpărători și comercianți de ulei de palmier. Este un pariu bun că colaborările existente peisajului sunt acolo unde vor apărea cele mai bune modele de aprovizionare și trasabilitate pozitivă pentru păduri și pentru fermieri”. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *