◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.05.2024

Prezența la serviciu, în calculul evaluării performanței

Unele companii care iau profitul și contractile angajaților foarte în serios au început să bazeze evaluările angajaților pe prezența acestora la serviciu. Chiar dacă practică sistemul de lucru hibrid, după ce au oferit tot felul de avantaje – mâncare gratuită, concerte sau… yoga – pentru a atrage angajații să se întoarcă la birou, se adoptă o abordare mai drastică: se leagă prezența la birou în persoană de evaluările performanței, cu care vin creșterile de salarii și scăderea riscului de a fi concediat.

Potrivit bbc.com, Google și JPMorgan sunt printre primele mari comapnii care șiu-au anunțat personalul că participarea în persoană la sarcinile zilnice de muncă va fi luată în considerare în evaluările performanței. De asemenea, firma americană de avocatură Davis Polk a informat angajații că mai puține zile la birou ar avea ca rezultat bonusuri mai mici, iar Meta și Amazon le-au spus angajaților că monitorizează respectarea politicilor de prezență la locul de muncă, iar încălcările pot ajunge și la pierderea jobului.

Chiar și după succesul aranjamentelor flexibile din timpul pandemiei, participarea la lucru în persoană este încă înrădăcinată ca măsură de bază. „Se pune întrebarea ce este munca? Este treaba angajaților să facă ceva sau să pară că fac ceva?”, detaliază Bruce Daisley, consultant pe piața muncii în Marea Britanie și autorul cărții „The Joy of Work”.

Multe companii invocă valoarea muncii în echipă, bazându-se pe cercetări care sugerează că lucrul de la distanță poate încetini colaborarea. „Există dovezi că oamenii sunt mai inovatori și mai colaborativi atunci când sunt împreună”, spune Robert Sutton, psiholog la Universitatea Stanford. Menținerea structurii și identității corporative este o altă preocupare, notează Anna Tavis, profesor la Școala de Studii Profesionale a Universității New York: „Companiile se mândresc că au un mod special de a-și gestiona afacerile. Și chiar și atunci când lucrătorii de la distanță sunt productivi la nivel tranzacțional, managementul privește în mod holistic coeziunea culturală”.

Pe de altă parte, unele grupuri de lucrători se tem că aceste politici îi pot dezavantaja la locul de muncă. Pentru angajații cu copii mici, dizabilități sau navete lungi, povara muncii la birou poate fi mai mare. Aceasta include timpul și costurile asociate cu accesul la birou și înapoi acasă, precum și provocările suplimentare de echilibrare a muncii cu educația parentală. Deși lucrătorii americani petrec mai mult timp la birou acum, locurile de muncă sunt încă puțin populate, deoarece unii pur și simplu au decis să nu se prezinte la serviciu. Datele statistice sugerează că mulți dintre aceștia ar prefera să renunțe la loicul de muncă decât să se întoarcă la birouri, cu normă întreagă. (redacția UZPR)

Foto: Malachi Witt/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *