◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.06.2024

Antreprenorii de vârstă mijlocie, mai curajoși și mai inovatori decât cei tineri

Julie Wainwright – care a lucrat ca CEO timp de aproape două decenii – avea peste 50 de ani când a creat platforma The RealReal; Harland Sanders avea 62 de ani când a înființat lanțul de restaurante Kentucky Fried Chicken (KFC); Bernie Marcus avea 50 de ani când a deschis primul magazin de îmbunătățiri pentru locuințe Home Depot. Cât de răspândit este un astfel de potențial de inovare la antreprenorii de vârstă mijlocie?

Răspunsul – surprinzător – la această întrebare îl dă un studiu recent, care demolează mitul curajului și inovării de care sunt capabili doar tinerii. Potrvit rezultatelor unei cercetări derulate de experții germani, antreprenorii mai în vârstă au multe de oferit. Descoperirile arată că aceia care încep afaceri mai târziu în viață (50 de ani și peste) au mai multe șanse să aducă inovații radicale pe piață decât proprietarii de afaceri mai tineri. Aceste produse și servicii noi sunt considerate un mare beneficiu pentru economie, întrucât au în spate abilități și experiențe pe care cei mai tineri nu le au.

Pe baza datelor despre 2.900 de fondatori de noi întreprinderi din Germania în perioada 2008-2017, s-a constatat că pentru fiecare zece ani în plus, probabilitatea unui fondator de a introduce o noutate pe piață crește cu până la 30%. Astfel, acei antreprenori întârziați în carieră care sunt foarte orientați spre inovare și cu experiență managerială au de trei ori mai multe șanse să introducă noutăți pe piață decât media eșantionului. În ceea ce privește vânzările, zece ani în plus înseamnă cu aproximativ 35.000 de euro mai multe vânzări din inovații pe an, adică cu aproximativ 26% mai mult decât media. Impactul pozitiv al vârstei fondatorului asupra produselor sau/și serviciilor noi continuă până la pensionare.

Pentru comparație, fondatorii mai tineri introduc un număr mai mare de inovații în general, dar acestea sunt mai frecvente în afaceri și se concentrează pe îmbunătățirea proceselor și a ofertei de produse a unei anumite companii. Acestea pot implica crearea unui software nou pentru a reduce costurile, utilizarea de noi tehnologii pentru a reduce timpul de producție sau introducerea de noi caracteristici pentru a face un produs/serviciu mai ușor de utilizat.

Motivele cheie pentru aceste constatări sunt că fondatorii mai în vârstă tind să beneficieze de experiența managerială și de averea personală atunci când își înființează propriile firme. Persoanele care trec de la un loc de muncă plătit la antreprenoriat mai târziu în viață sunt, de asemenea, mai pasibile să angajeze angajați înalt educați. O combinație a tuturor acestor factori schimbă motivațiile și capacitatea antreprenorilor de a crea inovații și îi face pe fondatorii mai în vârstă să aibă succes în dezvoltarea de produse sau/și servicii noi. „Prin urmare, ar trebui să se conteste stereotipurile despre lucrătorii în vârstă și să se creeze de către conducătorii statelor medii de lucru în care lucrătorii mai în vârstă, cu idei inovatoare și competențe largi, să poată promova inovarea”, punctează Virva Salmivaara, profesor de business, potrivit The Conversation. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *