◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro01.07.2024

Titlurile în termeni simpli
și exacți atrag cel mai rapid consumatorii de știri

În lumea în ritm rapid a mass-media digitale, știrile se află într-o luptă constantă pentru a capta publicul. Cu o abundență copleșitoare de conținut care luptă pentru atenția cititorilor, unele titluri să iasă în evidență. O serie de studii publicate în Science Advances sugerează că răspunsul stă în simplitate și exactitate.

 

Efect valabil pe toate platformele

Potrivit studiului derulat de cercetătorii de la Ohio State University, Michigan State University și Harvard University, care au colaborat cu The Washington Post și Upworthy pentru a analiza zeci de mii de experimente din lumea reală, în competiția acerbă pentru atenția cititorilor online, titlurile de știri care folosesc un limbaj în termeni simpli și exacți tind să obțină mai multe click-uri. Această preferință pentru simplitate a fost valabilă atât pe site-urile de știri tradiționale, cât și pe alte platforme de conținut.

Un experiment a arătat că nu doar click-urile astestă preferința pentru simplitate, ci și că publicul acordă mai multă atenție și procesează informațiile prin titluri mai simple. Într-un test de memorie de recunoaștere, frazele din astfel de titluri s-au dovedit mai durabile în memorie. „Trebuie să recunoaștem că utilizatorul obișnuit are mii și mii de opțiuni despre ce să citească – și preferă o scriere mai simplă”, spune Hillary Shulman, autorul principal al studiului și profesor asociat de comunicare la Universitatea din Ohio, într-un comunicat de presă.

Această suită de studii oferă dovezi convingătoare pentru ceea ce cercetătorii numesc „euristica de scriere mai simplă”. În esență, atunci când se confruntă cu un aval de informații, cititorii folosesc complexitatea lingvistică ca pe un indiciu  – scrierea mai simplă acționează ca un magnet pentru atenție.

 

Ghidează atenția cititorilor

Pe de altă parte, studiul a evidențiat și o excepție de la acest model: când experimentul principal a fost repetat cu un eșantion de jurnaliști profesioniști, preferința pentru simplitate a dispărut – jurnaliştii au prezentat o memorie puternică de recunoaştere, indiferent de complexitatea lingvistică. Această divergență sugerează o potențială deconectare între modul în care sunt scrise știrile și modul în care sunt consumate. În timp ce jurnaliștii pot aborda articolele cu atenție meticuloasă, cititorul mediu folosește o strategie de lectură mai economică, cu indicii la nivel de suprafață, cum ar fi lizibilitatea, pentru a-și aloca atenția. Înțelegerea acestui decalaj ar putea fi cheia pentru organizațiile de știri care se străduiesc să-și servească publicul în mod efficient, arată experții.

Această cercetare reflectă comenzile rapide cognitive pe care le folosește publicul pentru a naviga în ecosistemul informațional copleșitor de astăzi. Euristica de scriere mai simplă pare a fi o forță puternică, ce ghidează atenția cititorilor. Pentru instituțiile de știri, îmbrățișarea simplității lingvistice ar putea fi o strategie valoroasă pentru a concura într-un domeniu aglomerat și pentru a se asigura că articolele importante sunt citite.

  

Combinația de substanță și lizibilitate, cheia succesului

La un nivel mai larg, rezultatele cercetării subliniază puterea limbajului în modelarea informațiilor pe care le consumă publicul. Într-o eră a dezinformarii și a polarizării, înțelegerea influenței subtile a complexității lingvistice este crucială. Utilizând euristica de scriere mai simplă, furnizorii de jurnalism de încredere pot fi capabili să atragă mai mulți cititori către conținut de înaltă calitate.

În plus, poveștile convingătoare, rapoartele credibile și perspectivele noi noi vor fi întotdeauna esențiale. Profesioniștii de știri care pot îmbina substanța cu lizibilitatea au cele mai mari șanse să se distingă în zgomotul digital al prezentului, punctează specialiștii. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *