◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.05.2024

Editorii britanici consideră Google și Meta „o amenințare existențială pentru jurnalism”

Nouă din 10 editori de newsbrand consideră că Google și Meta reprezintă„ o amenințare existențială” pentru jurnalism și manifestă „grave îngrijorări” cu privire la practicile de afaceri anticoncurențiale ale platformelor tehnologice, a constatat News Media Association.

Katie French, editor regional de grup la Newsquest, a declarat: „Deși platformele tehnologice ne-au îmbunătățit foarte mult modul de lucru, permițând acces nerestricționat la informații și conexiuni sporite, ele au avut un impact grav asupra industriei, iar mărcile de știri nu au a fost compensate în mod echitabil. Titlurile mele au mai mulți cititori decât oricând în istoria lor, datorită publicului global și național la care este expus conținutul nostru online. Cu toate acestea, primim foarte puțin în ceea ce privește o remunerație echitabilă pentru serviciul bogat și de înaltă calitate oferit de conținutul nostru, chiar și prin găzduirea conținutului sau prin semnalizarea cititorilor către poveștile noastre prin motoarele de căutare. Însăși prezența noastră dă credibilitate acestor platforme, care altfel ar fi pline de prostii clickbait și informații nereglementate”.

Editorul revistei The Sun, Victoria Newton, consideră că „jurnalismul original de pretutindeni ar trebui protejat, la fel ca și editorii care cheltuiesc și investesc în jurnalism”.

Ca răspuns, un purtător de cuvânt al Google a declarat: „Google este unul dintre cei mai mari susținători financiari ai jurnalismului din Marea Britanie, sprijinind creșterea ecosistemului de știri al Marii Britanii prin produse, instruire și programe. Plătim pentru a licenția conținut prin Google News Showcase de la peste 285 dintre titlurile preferate din Marea Britanie, dintre care 95% sunt locale. Când editorii aleg să folosească serviciile noastre de publicitate, ei păstrează majoritatea veniturilor”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *