◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.05.2024

Transparența prețurilor atrage publicul să plătească pentru știri

Abonaților la publicații le plac ofertele digitale, alăturarea unei comunități sau sprijinirea știrilor independente. Un nou studiu pune în lumină găsirea punctului favorabil pentru a convinge cititorii să plătească pentru știri.

O echipă de cercetare formată din dr. Neil Thurman (Universitatea din Londra), dr. Bartosz Wilczek (Ludwig-Maximilians Universität ,München) și analistul strategic Ina Schulte-Uentrop a elaborat lucrarea „Subscribe Now: On the Effectiveness of Advertising Messages in Promoting Newspapers’ Online Subscriptions” a relevat două combinații remarcabile, foarte performante în atingerea acestui scop. Prima a fost transparența normativă și a prețurilor, adică atragerea publicului către a sprijini jurnalismul independent și explicații referitoare la motivele pentru care are nevoie de finanțare pentru a supraviețui. A doua a fost o combinație în trei direcții de transparență digitală, socială și a prețurilor, adică stimulente digitale pentru alăturarea la o comunitate.

Potrivit journalism.co.uk, acesta a fost un studiu neutru din punct de vedere al mărcii, ceea ce înseamnă că participanții nu au fost expuși la nicio prezentare a abonamentului la un brand. Pe de altă parte, a oferit și exemple concrete. Astfel, The Guardian și The Financial Times au ambele peste 1 milion de abonați digitali plătitori, folosind două modele diferite. The Guardian – model de abonament voluntar gratuit pentru consum – afișează cel mai bine abordarea normativă și a transparenței prețurilor. Cititorilor li se amintește de ceea ce au citiat deja și sunt îndemnați să susțină jurnalismul independent. Financial Times are o abordare pur digitală. Cititorii se vor confrunta cu oferte constante, de probă, și plug-uri pentru produse pe site.

Potrivit autorilor lucrării, ideea este că există un punct favorabil pentru fiecare organizație de știri și strategia sa editorială este unică. Pe de altă parte, doar nouă procente dintre consumatorii de știri din Marea Britanie plătesc pentru știri, potrivit ultimului raport al Reuters. Pentru a crește aceste cifre, organizațiile de știri trebuie să se concentreze să-și adapteze mesajele publicitare la conținutul și publicul lor.

Un „pariu sigur” este pe transparența prețurilor, care a obținut un scor rezonabil singur sau asociat cu o altă abordare. (redacția UZPR)

Foto: Marta Filipczyk / Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *