◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.03.2024

Nordic AI in Media Summit: „AI care creează conținut ridică ștacheta pentru producția jurnalistică reală”

Odată cu intrarea masivă a inteligenței artificiale (AI) în mass-media – AI generativă în special – industria jurnalismului se află la începutul unui nou val de transformare digitală, cu implicații pentru orice, de la conținut la marcă, etică, afaceri și practici de muncă. Nordic AI in Media Summit, de la Copenhaga, care a reunit peste 250 de specialiști în AI, jurnaliști, tehnologie și mediul academic a evaluat implicațiile AI în industria media.

În discursul său, Nick Diakopoulos, profesor asociat la Universitatea Northwestern, din Illinois, a oferit context istoric, subliniind că AI a existat în mass-media de știri de când IBM a folosit-o pentru a produce rezumate de știri – în 1958. Diakopoulos a înființat proiectul Generative AI in Newsrooms, o resursă de colaborare pentru a explora utilizarea responsabilă a AI generativă în producția de știri.

La rândul său, Charlie Beckett, directorul proiectului Jurnalism AI la London School of Economics, a vorbit despre faptul că „AI generativă este un schimbător de joc și va avea un impact masiv atât asupra jurnaliștilor, cât și asupra cititorilor. Există deja oameni în fiecare redacție care încearcă aceste instrumente pentru a rezolva probleme”. El a adăugat că este convins că AI generativă va avea un efect similar asupra industriei ca și primul val de transformare digitală.

Ezra Eeman, director la grupul de editare belgian/olandez Mediahuis, a oferit context strategic și practic în discursul său despre modul în care AI modelează publicarea de astăzi și de mâine: „Începeți cu de ce. Și asigurați-vă că aveți un cadru editorial și etic clar”. Eeman a prezentat și efectele secundare pe care le prevede într-o lume în care oricine poate folosi AI generativă pentru a obține „superputeri creative”; „AI generativă are potențialul de a egala condițiile profesionale în ceea ce privește crearea de conținut. Ceea ce, la rândul său, ridică ștacheta pentru producția jurnalistică reală. Diferențierea și unicitatea sunt mai importante ca niciodată.”

Christoph Schmitz a oferit informații de la Schibsted’s Curate, iar Johannes Kruse, de la Ekstra-Bladet, a vorbit despre modul în care creează experiența de știri de generație următoare. Iar Mikkel Flyverbom, profesor la Copenhagen Business School, a susținut discursul „Etica și Politica sistemelor de recomandare”, unde a menționat modul în care autoritățile chineze recunosc natura TikTok, limitând utilizarea acestuia în rândul populației, potrivit pressgazette.co.uk.

Tove Myllari și Samuli Sillanpaa, de la Yle News Lab (serviciul public finlandez), au descris modul în care folosesc inteligența artificială pentru lucruri precum măsurarea și îmbunătățirea diversității conținutului de știri.

Nordic AI in Media Summit a fost coordonat de șeful departamentului de cercetare și inovare Kasper Lindskow, de la Ekstra Bladet, ca parte a proiectului Platform Intelligence in News,  Agnes Stenbom, șefa IN/LAB la Schibsted și Olle Zachrison, de la Swedish Radio, în calitate de reprezentanți ai Nordic AI Journalism Network. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *