◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Noile măsuri ecologice vizate de UE, motiv de dezacord între statele membre

O dispută cu privire la modul de protejare a cetățenilor cu venituri mici în fața politicilor Uniunii Europene de a pune un preț pe poluare amenință să împiedice țările blocului să cadă de acord cu o serie de noi măsuri ecologice. Miniștrii Mediului din cele 27 de țări membre ale UE încearcă să cadă de acord asupra unor poziții comune privind legi mai ambițioase de reducere a emisiilor cauzate de încălzirea planetei, inclusiv reforme ale pieței UE de carbon și eliminarea treptată a combustibililor fosili în orizontul anului 2035, potrivit EURACTIV.
Luate împreună, legile sunt concepute pentru a îndeplini obiectivul UE pentru 2030 de a reduce emisiile nete cu 55% față de nivelurile din 1990. Acordul miniștrilor urmează să le stabilească poziția pentru negocierile cu Parlamentul UE asupra legilor finale. Dar țările continuă să fie în contradicție cu planul Bruxelles-ului de a lansa o nouă piață a carbonului în UE în 2026, impunând costuri de CO2 combustibililor poluanți utilizați în clădiri și transport. Propunerea, despre care Comisia Europeană spune că este necesară pentru a aborda creșterea emisiilor din transporturi, a divizat țările, unele fiind îngrijorate că ar putea crește facturile la energie ale cetățenilor – care au crescut vertiginos în ultimele luni și alimentează inflația.
Statele membre sunt împărțite în funcție de cât de mare ar trebui să fie fondul dedicate și cum să-l finanțeze. Comisia a propus ca acesta să includă venituri din un sfert din permisele de CO2 vândute pe noua piață a carbonului – se estimează că va genera aproximativ 72 de miliarde EUR în perioada 2025-2032. Statele UE mai bogate, inclusiv Germania și Țările de Jos, doresc să reducă dimensiunea – unele, cum ar fi Austria, ar primi mai puțin de 1% din fond, conform propunerii Comisiei. Unele țări din centrul și estul spun că ar trebui să fie mai mare.
Riscul este ca eșecul aprobării fondului să zădărnicească acordurile pe alte propuneri – inclusiv reforme ale pieței existente de carbon a UE – deoarece legile sunt interconectate.
Ministrul de Finanțe al Germaniei a declanșat negocierile, când a spus că cea mai mare piață auto din bloc nu va sprijini obiectivul. Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și România vor, de asemenea, o amânare până în 2040. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *