◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Agenția Reuters folosește inteligența artificială pentru a deveni mult mai competitivă

Cele mai recente îmbunătățiri tehnologice le permit jurnaliștilor să găsească, să identifice, să editeze și să publice rapid materiale din biblioteca video Reuters Connect. Dincolo de frenezia global numită ChatGPT, Reuters și-a inovat în liniște piața Connect, care oferă redacțiilor clienților materiale foto și video.

Noile funcții bazate pe inteligență artificială le permit jurnaliștilor să găsească rapid persoane și momente în videoclipurile Reuters, ceea ce ajută la accelerarea proceselor de editare și publicare. Tehnologia aplică, de asemenea, transcrieri automate codificate în timp, de la vorbire în text, traducere și identificare a personalităților publice. De asemenea, metadatele facilitează descoperirea și licențiarea conținutului Reuters, care poate fi publicat automat pe o platformă aleasă, economisind timp jurnaliştilor.

Managerul de produs Conor Molumby a spus că nevoia clienților a fost în centrul inovației: „Toți utilizatorii au nevoie de viteză și orice lucru care se taie chiar și în milisecunde ne oferă un avantaj competitive. Suntem foarte transparenți cu privire la orice lucru realizat de AI sau care este generat de mașini”.

Utilizarea AI pentru a identifica fețele sau a transcrie sunetul există de ani, dar această ultimă îmbunătățire ameliorează semnificativ acuratețea și calitatea rezultatelor. Acest lucru este posibil datorită milioanelor de imagini și videoclipuri pe care Reuters le deține, deoarece modelele mari de limbaj vizual depind de seturi de date uriașe pentru „antrenament”, notează journalism.co.uk. „Inteligenta artificiala prezintă o oportunitate, nu este o amenintare”, susține Sue Brooks, șefa Agentiei de presă Reuters.

În viitor, echipa de inovare aplicată dorește să extindă produsul cu mai multe limbi și, de asemenea, va face mai ușor pentru mașini să „citească” conținutul. (redacția UZPR)

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *