◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Viitoarea președinție cehă a Consiliului UE pregătește sinteza definiției inteligenței artificiale

Viitoarea președinție cehă a Consiliului European a împărtășit un document de discuție cu celelalte guverne ale UE pentru a-și aduna opiniile cu privire la definiția inteligenței artificiale (AI), sistemele cu risc ridicat, guvernanța și securitatea națională. Lucrarea, văzută de EURACTIV, va sta la baza discuțiilor în cadrul Grupului de lucru Telecom din 5 iulie, în vederea furnizării unui text actualizat până pe 20 iulie. Statelor membre li se va cere apoi să furnizeze comentarii scrise cu privire la noul compromis până la 2 septembrie. „Președinția Cehiei a identificat patru chestiuni restante la nivel înalt care necesită o discuție mai aprofundată și în care primirea de instrucțiuni de la statele membre ar fi crucială pentru a trece negocierile la următorul nivel”, se arată în document.
Lucrarea este prima al Președinției cehe, care oficial va începe în luna iulie. Proiectul indică continuitatea cu direcția luată de Președinția franceză și oferă principalele subiecte pe care se vor concentra cehii.
Documentul intern notează că „un număr mare” de țări UE au pus sub semnul întrebării definiția a ceea ce constituie un sistem bazat pe inteligență artificială, considerând definiția actuală prea largă și ambiguă, implicând astfel riscul de a acoperi și software-ul simplu. Președinția cehă oferă diferite alternative cu privire la modul de abordare a acestor preocupări.
Anexa III a Actului AI include o listă de aplicații de inteligență artificială considerate cu risc ridicat pentru bunăstarea omului și drepturile fundamentale. Pentru unele state membre, formularea este prea largă, iar cazurile de utilizare acoperite ar trebui să fie numai cele pentru care a existat o evaluare a impactului.
Alternativ, țările UE pot argumenta pentru ștergerea sau adăugarea anumitor cazuri de utilizare sau pentru a face formularea mai precisă.
Președinția cehă a propus, de asemenea, adăugarea unui nivel, și anume a unor criterii de nivel înalt pentru evaluarea a ceea ce este, în practică, un risc semnificativ. Furnizorii s-ar autoevalua apoi dacă sistemul lor îndeplinește astfel de criterii.
Franța, care deține în prezent președinția Consiliului UE, propune mai multe modificări ale Legii privind inteligența artificială (IA), pentru a asigura o mai bună aliniere la noul cadru legislativ. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *