Muzeul Municipiului București vă invită joi, 24 octombrie 2019, ora 18.30, la conferința cu tema „Din țara corupției… spre ce? În ce (mai) crede artistul de teatru de azi”, susținută de Cristina Rusiecki la Palatul Suțu (Bdul Ion C. Brătianu, nr. 2).
Coordonator: Cătălin D. Constantin.
Va fi un dialog cu echipa mixtă, româno-franceză, a spectacolului „Itinerarii. Într-o zi lumea se va schimba” din care fac parte regizorul Eugen Jebeleanu, dramaturgul francez Yann Verburgh și actorii Ioana Bugarin, Nicholas Cațianis, Radouan Leflahi, Ilinca Manolache și Claire Puygrenier.
Cristina Rusiecki este critic de teatru și jurnalist cultural. Absolventă a Facultății de Litere și a Facultății de Teatrologie, își ia doctoratul cu o teză despre „Teatrul cruzimii” și spectacolele românești ale ultimului deceniu.
Și-a început cariera de jurnalist cultural la Pro Tv, devenind producător al emisiunilor „Salonul muzical Acasă” cu Iosif Sava, „Millenium” și „Proezia. La Eminescu”. Din 2001 scrie consecvent cronică de teatru, având rubrici, pe parcursul timpului, în revistele „Cuvîntul”, „Observator cultural„, „Adevărul literar şi artistic”, „Time Out”, artactmagazine.ro, „B-Britic.ro”. Colaborează la multe alte reviste culturale sau de profil teatral. Are o colecție de interviuri cu personalități de marcă ale culturii românești și străine. Din 2006 răspunde de cronica de teatru şi de paginile de artă din revista „Cultura” al cărei secretar general de redacţie devine în 2007. În 2016, înființează, împreună cu trei colegi, platforma culturală online B-Critic.
Cristina Rusiecki preferă genul de critică empatică. De la începutul carierei, și-a făcut un crez din a descoperi tinerele talente și a atrage atenția asupra lor. Este selecționer pentru două festivaluri de teatru independent și a participat în numeroase jurii. În 2012, publică volumul „Radu Afrim. Țesuturile fragilității”, Editura Tracus Arte, București, iar în 2013, volumul „Despre dictatori și alți demoni. Julius Caesar. Jurnal de repetiții”, Editura ATENT, Teatrul Național Timișoara. Totodată, este autoarea capitolului „Teatrul Maghiar de Stat din Cluj” din volumul colectiv „Teatrul românesc contemporan” apărut în limba germană, Editura Frank & Timme, Berlin, 2010 și a capitolelor „Alexander Hausvater – Shakespeare. Radiografia puterii și Bocsardi Laszlo – Shakespeare sau despre poezia iraționalului” din volumul colectiv „Lecția de Shakespeare”, conceput și coordonat de Cristiana Gavrilă, Asociația Teatrului Național „I.L. Caragiale”, 2014. În 2015, semnează studiul de caz „Cum am ajuns la Cockoși” și capitolul dedicat regizoarei Carmen Lidia Vidu, „Niciodată nu mă întreb ce a vrut să spună autorul”, din volumul colectiv bilingv „Tânărul artist de teatru. Istorii românești recente/ The Young Theatre Artist. Recent Romanian Histories”, coordonat de Oltița Cîntec, Editura Timpul. În 2016, scrie capitolul „Cristi Juncu, gingășie de la zero… la infinit” din volumul bilingv „Regia românească, de la act de interpretare la practici colaborative”, coordonat de Oltița Cîntec și publicat la Editura Timpul.
Eveniment organizat de Primăria Municipiului București prin Muzeul Municipiului București.