Numărul elevilor a căror şcolarizare a fost perturbată a ajuns la 222 milioane, sub efectul conjugat al mai multor crize, arată Yasmine Sherif, directoarea fondului ONU pentru educaţie în situaţie de urgenţă, citată de AFP. Această cifră „scandaloasă”, care îi cuprinde pe tinerii sub 18 ani ce trăiesc, în majoritatea lor, în zone de conflict, constituie „un record”.
În vreme ce aproximativ o treime dintre aceştia sunt complet deşcolarizaţi, mai mult de jumătate (mai exact 119,6 milioane) merg la şcoală fără a atinge „un nivel de competenţă minimal”, mai ales în ce priveşte matematica şi cititul. „Aceasta înseamnă 222 milioane de visuri distruse. Să nu lăsăm în urma noastră victime. Să ajutăm la transformarea acestor visuri în realitate”, punctează Sherif.
În 2016, la precedentul recensământ de acest fel, 75 milioane de elevi se aflau în această situaţie.
Potrivit reprezentantului ONU, creşterea din ultimii ani este legată de pandemia de COVID-19, care „a dat înapoi cu 20 de ani” eforturile de dezvoltare a sistemelor educaţionale din anumite ţări, dar şi de schimbările climatice şi, mai ales, de prelungirea unor conflicte armate. În majoritatea covârşitoare a cazurilor (mai mult de opt din zece), aceşti copii şi adolescenţi trăiesc în zone unde conflictul durează de mai mulţi ani, mai ales în Siria, în Republica Democratică Congo sau în Afganistan. (redacția UZPR)
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024