◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.11.2024

Studiu. Tinerii generației Z, angajați greu, concediați ușor

Un studiu recent, bazat pe un sondaj efectuat în rândul a aproape 1.000 de manageri de compania Intelligent, a constatat că tinerii generației Z îi nemulțumesc pe manageri, care îi angajează tot mai greu și îi concediază rapid.

Mulți absolvenți se confruntă cu plângeri cu privire la modul în care se potrivesc la locul de muncă, iar angajatorii raportează o ezitare tot mai mare în a-i angaja.

Studiul menționează că unul din șase angajatori a fost reticent să angajeze lucrători din generația Z, în principal din cauza reputației lor de a fi ușor de jignit, iar mai mult de jumătate afirmă că această generație, alcătuită din persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică puternică a muncii, are dificultăți de comunicare, nu gestionează bine feedback-ul și este în general nepregătită pentru cerințele forței de muncă.

Holly Schroth, lector superior la Haas School of Business de la Universitatea din California, Berkeley, a explicat că concentrarea generației Z asupra activităților extracurriculare pentru a-și spori competitivitatea la facultate mai degrabă decât pentru a dobândi experiență de muncă a condus la „așteptări nerealiste” cu privire la locul de muncă și comportamentul cu șefii: „Ei nu cunosc abilități de bază pentru interacțiunea socială cu clienții și colegii de muncă, nici eticheta la locul de muncă. Ca urmare, depinde de fiecare companie să integreze corect noul angajat din această generație și să ofere o pregătire amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze atât ca antrenor, cât și ca manager”, a declarat Schroth, pentru Euronews Next.

Aproximativ șase din zece companii incluse în sondaj au raportat că au concediat un absolvent de facultate proaspăt angajat în acest an.

Managerii intervievați au raportat, de asemenea, că unii dintre angajații lor din generația Z s-au luptat să își gestioneze volumul de muncă, întârziau frecvent și nu vorbeau corespunzător. De altfel, un alt raport, realizat de ResumeTemplates, a constatat că lucrătorii din generația Z se bazează prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă – mulți au cerut ajutor părinților în procesul de căutare a unui job, unii și-au adus chiar și părinții la interviuri, iar alții le-au cerut părinților să depună cereri de angajare și să scrie CV-uri pentru ei. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *