◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Mass-media tradiționale, revenire în forță în Marea Britanie

Știrile și jurnalismul sunt mai populare ca niciodată, cu mai mulți jurnaliști decât profesioniști în PR care lucrează în prezent în Marea Britanie, potrivit unei noi cercetări. Aceste rezultate se bazează pe analiza făcută de Gareth Thomas, director general al PAN Communications, din Marea Britanie. Documentul argumentează concluzia cu noile statistici ale pieței muncii, care arată că mai multe persoane lucrează acum în jurnalism în Marea Britanie (112.400) decât în orice moment din 2010 – și a estimat că există cu aproape 12.000 de jurnaliști mai mulți decât lucrători în domensiul relațiilor publice. Thomas afirmă că datele sugerează, de asemenea, că pandemia a accelerat transformarea digitală și diversificarea fluxurilor de venituri în mass-media.

Citând instrumentul de urmărire a „locurilor de muncă publicate în direct” al lui Adzuna (mai mult de 11.000 de posturi de jurnalist deschise, comparativ cu puțin peste 9.000 pentru PR), decalajul se poate extinde și mai mult în anul următor, sugerează autorul. „Apetitul oamenilor pentru știri din surse de încredere a crescut semnificativ în timpul pandemiei. Și totuși, chiar și cu această revenire în jurnalism, cred că este, de asemenea, corect să spun că este nevoie de mai multă abilitate și mai multă pricepere pentru a ne asigura că poveștile devin știri. În general, ștacheta pentru a fost stabilită mai sus. Într-un moment în care există atât de multe știri grele în jur, este esențial să fii selectiv cu poveștile pe care alegi să le împărtășești”, explică Thomas.

Brandurile reglementate, cea mai înaltă cotă de încredere

Mai departe, analiza indică faptul că tabelele s-au schimbat în comparație cu piața în urmă cu cinci ani, când profesioniștii în PR erau mai mulți jurnaliști, între 83.000 și 64.000, ceea ce îl determina pe fostul editorialist al The Guardian, Roy Greenslade, să descrie la un moment dat industria PR ca pe un „colos” și să întrebe: „Dacă locurile de muncă în jurnalism se păstrează… dispărând, cum vom cere socoteală puterii?”.

Cele mai recente date din raportul Ofcom News Consumption dezvăluie că televizorul rămâne cea mai comună platformă pentru accesarea știrilor locale și naționale, cu 79%. Peste 30 de milioane de oameni citesc ziare naționale – în format digital sau tipărit – în fiecare zi, cu 18% mai mult decât în urmă cu un an. Numărul zilnic de cititori depășește 40 de milioane atunci când cifrele pentru titlurile locale mari sunt adăugate la total. Raportul Ofcom arată, de asemenea, că televiziunea și revistele au cele mai bune performanțe când vine vorba de încredere, rețelele de socializare având performanțe mai puțin bune.

Datele globale mai ample de la Institutul Reuters arată, de asemenea, că încrederea în știri a crescut – în medie, cu șase puncte procentuale – în perioada pandemiei. Raportul a constatat că radiodifuzorii imparțiali, strict reglementați, precum BBC, ITV, Sky News și Channel 4, au rămas cele mai de încredere canale, urmate de ziarele naționale. „Brandurile media care fac aceste lucruri bine sunt în curs de recuperare în jurnalism și încă sunt capabile să genereze o acoperire valoroasă. Acest lucru – combinat cu faptul că media par să revină – mă face foarte optimist. Zvonurile despre moartea jurnalismului – și a PR – au fost mult exagerate”, consider Thomas. (R.I.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *