◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Trecerea la statutul nonprofit, schimbare majoră în peisajul media din statul american Maine

Vânzarea iminentă a Portland Press Herald și a altor câteva ziare către National Trust for Local News reprezintă o schimbare majoră în peisajul media din statul american Maine – va însemna că o mare parte a organizațiilor de știri de aici vor fi deținute de o organizație nonprofit.

Maine este unul dintre puținele state în care ziarele nu sunt deținute de o entitate corporativă mare sau de fonduri speculative. În ultimele două decenii, o combinație de scădere a veniturilor din publicitate și reduceri făcute de proprietarii de fonduri speculative a contribuit la pierderea unui sfert din ziare, potrivit unui raport al Universității Northwestern.

Deși vor fi deținute de o organizație nonprofit, cele cinci cotidiane și 17 săptămânale care făceau parte din Masthead Maine vor primi în continuare abonamente și vor face publicitate, potrivit Portland Press Herald. Este un model care pare similar cu Philadelphia Inquirer, o corporație de utilitate publică deținută de Institutul nonprofit Lenfest. Organizația a fost creată de fostul proprietar al Inquirer și oferă granturi în principal agențiilor de știri din Philadelphia și serviciilor de consultanță. Misiunea sa este de a ajuta organizațiile de știri să rămână pe linia de plutire, spune directorul de comunicații și editorial Joseph Lichterman: „Multor oameni le place să spună că nonprofit este un statut fiscal, nu un model de afaceri, dar încă trebuie să generați venituri, trebuie să vă plătiți facturile și personalul, iar relatarea jurnalistică profesionistă este costisitoare”.

Utilizarea statutului nonprofit a crescut ca o modalitate alternativă de a crește veniturile publicațiilor aflate în criză. Există branduri precum Seattle Times, care are încă scop de profit, dar are în spate și o fundație, pentru a-și susține jurnalismul de investigație. Salt Lake Tribune a devenit complet nonprofit în 2019, potrivit mainepublic.org.

Jay Rosen, profesor de jurnalism la Universitatea din New York, consderă că faptul că este o organizație non-profit permite, de asemenea, entităților de știri să exploreze o serie de moduri în care oamenii pot contribui la menținerea jurnalismului activ, de la abonament la donații individuale.

Centrul Maine pentru Raportarea Interesului Public folosește o combinație de granturi și donații pentru a-și finanța publicația online de știri de investigație The Maine Monitor. (redacția UZPR)

Foto: Adeolu Eletu/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *