◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.05.2024

The Mill. Un brand de presă locală care a început cu un om și un buletin de știri

A început ca o operațiune de o singură persoană, finanțată din economii personale și având sediul într-o cameră, cu misiunea de a oferi un nou format pentru știrile locale din Manchester – acum, The Mill atrage fonduri de 350.000 de lire sterline de la unele nume mari din jurnalism, inclusiv fostul director general al BBC, Sir Mark Thompson.

Sumele implicate nu sunt enorme, dar semnificația pentru jurnalismul local din Marea Britanie nu trebuie subestimată.

The Mill se extinde pe măsură ce ziarele locale din Marea Britanie și din întreaga lume închid sau renunță la personal, creând deșerturi de știri în care problemele locale nu sunt rlatate.

The Mill a fost fondat de jurnalistul Joshi Herrmann în 2020, începând ca un buletin de știri local pentru Manchester, înainte de a se extinde în Liverpool, cu The Post și cu The Tribune în Sheffield – planifică să adauge în curând Birmingham.

Herrmann a fost intervievat la BBC Radio 4 și a detaliat că se trezise înapoi în orașul său natal, Manchester, în timpul blocării pandemiei și a observat că ziarul local Manchester Evening News, deținut de cel mai mare editor de știri comerciale din Marea Britanie, Reach, s-a îndepărtat de știrile și articolele „tradiționale”.

El s-a întrebat dacă există o piață pentru tipul de știri și articole pentru care presa regională din Marea Britanie a fost cândva atât de faimoasă și pe care ziarele britanice au făcut-o atât de bine. Așa că a creat un buletin informativ zilnic, plătit de abonați care ar putea primi doar o poveste pe zi, dar ceva ce nu îl citeau în altă parte și care a meritat timpul și banii lor.

Ultimele piese din The Post, de exemplu, includ un articol despre problema gunoiului din Liverpool, abordată din perspectiva unui culegător de gunoi voluntar, în timp ce un alt articol explică de ce orașul nu se află în mijlocul unei epidemii de crimă cu cuțite, în ciuda celor „nouă înjunghieri în cinci zile”.

Ceea ce a început ca o operațiune cu un singur om este acum o echipă de nouă ziariști și caută să acopere trei noi posturi. The Mill are 5.000 de abonați plătitori și alte mii care citesc poveștile cu acces deschis.

Lista investitorilor atrași de modelul The Mill de jurnalism local este impresionantă: Nicholas Johnston, de la Axios, care operează site-uri locale de știri din SUA, Turi Munthe, fondatorul rețelei de fotojurnalism Demotix, și David Rosenberg, de la Snap Inc. Susținătorul care iese cu adevărat în evidență este Thompson, fost CEO al Channel 4 și CEO al New York Times și fost director general al BBC. Este un mare câștig pentru The Mill.

Dacă aplicațiile sau site-urile web nu funcționează, ce poate informa publicul? Cândva era un băiat – sau o fată – acum știrile locale pot fi livrate direct în căsuța de e-mail, în mod fiabil și eficient, printr-un buletin informativ, așa cum face The Mill. Potrivit theconversation.com, alte operațiuni de știri au decis de atunci că modelul de buletin informativ este unul care are audiență și l-au urmat pe Herrmann pe această cale.

Investițiile în companii precum The Mill ar putea fi începutul unui nou model financiar pentru jurnalismul local mai larg. Pare să arate că mai există oameni care doresc să afle ce se întâmplă acolo unde locuiesc, iar unii sunt pregătiți să plătească pentru asta. (Roxana Istudor)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *