◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

O lipsă de promptitudine la Consulatul României din Israel

31 iulie 2019

Domnul I. C. , în vârstă de aproape 90 de ani, venit de la o distanță de cca 20 km depărtare față de Consulatul României, imobilizat într-un scaun cu rotile și însoțit de fiica sa a avut parte de o lipsă de promptitudine din partea funcționarilor consulari  doar pentru eliberarea unei împuterniciri pentru pensie.

În dimineața zilei de 31 iulie 2019, ora 08:45 mă aflam în fața ușii Consulatului României din orașul Ramat Gan, str. Shoham, nr.2, et. 8, Israel. Programul de lucru urma să înceapă la ora 09:00.

Pe hol aștepta o persoană iar după cîteva minute au mai venit patru persoane.

Printre persoanele care așteptau la ușă pentru diverse servicii consulare se afla și domnul cu pricina. Fiica acestuia, după multe încercări, nu a reușit să-l programeze online. A telefonat de nenumărate ori la Consulat fără să răspundă careva. În cele din urmă i-a răspuns un funcționar care, în urma discuțiilor, i-a spus să trimită o cerere pentru programare prin poșta electronică, pe e-mail. Astfel, pe 19 iulie 2019 fiica domnului I.C. a trimis pe e-mail următoarea epistolă:

Stimata Doamna/ Domn, / Buna ziua,/ Ma numesc M. I., sînt domiciliată in Israel, adresa…și, prin acest e-mail, vin cu rugămintea de a mă programa pentru o procură de pensie pentru tatăl meu, I. C., care este născut în 1930 și este dependent de insoțitor care să-l transporte în scaun cu rotile.

Am încercat să fac rezervarea pe Site-ul dumneavoastră dar nu am reușit, fiind o formă foarte greoaie./ Multumesc!/ Cu deosebit respect,/ M. I. Tel :…622.

În timp de două săptămâni nu a primit nici un răspuns de la Consulat pentru programare, motiv pentru care a venit, personal, în ziua mai sus menționată.

La ora 09:00 s-a deschis ușa și a apărut un tînăr funcționar cu o listă în mînă și a întrebat cine are programare. În afara nonagenarului nostru toate cele cinci persoane aveau programare motiv pentru care au fost poftite să intre.

M-am adresat tînărului funcționar și i-am explicat că domnul I.C. are nevoie de o procură pentru pensie dar nu are programare pentru că în două săptămîni de zile nu a primit nici un răspuns la cererea trimisă pe e-mail către Consulat…  Astfel că, avînd în vedere vîrsta înaintată, deplasarea în scaun cu rotile, dependența de însoțitor, distanța mare față de domiciliul său, locuind în alt oraș decît cel unde se află Consulatul, l-am rugat să-l ajute să obțină o procură pentru pensie! Ne-a spus că se duce să întrebe pe doamna Consul. S-a întors așa cum s-a dus, fără nici o rezolvare. Doamna Consul a refuzat să-l primească pe domnul I.C. dar l-a programat pentru ziua de vineri, 02. 08. 2019, ora 10 :00.

L-am întrebat pe tînărul funcționar cum se numește, ca să știu cu cine am vorbit. A refuzat să-mi răspundă. În cele din urmă mi-a spus că nu contează cum îl cheamă,  că el este doar cu evidența programărilor.

Am plecat de la Consulat cu un gust amar și revoltă în suflet văzînd că, în situația de față, cetățeanul de rînd a fost tratat cu dezinteres de către funcționarii consulari ai României din Israel.

02 august 2019, revenire la Consulat

Domnul I.C., nonagenar, a revenit cu mare greutate la Consulatul României din Israel în ziua și la ora programată (02.08.2019, ora10 :00) pentru acea procură de pensie, fiind însoțit de fiica lui. A apărut același tînăr, funcționar consular  ”fără nume” care l-a invitat pe domnul I.C. să intre și să meargă la primul ghișeu unde era o doamnă funcționară. Aceasta i-a cerut actul de identitate și a trecut la întocmirea procurei după care i-a cerut s-o semneze. După aceea i-a spus să meargă în sală să aștepte. În Oficiul Consular există patru ghișee de lucru pentru public, două pentru diverse servicii consulare iar două pentru pașapoarte dintre care unul era închis.

Așteptarea era grea. Domnul I.C. își pierduse răbdarea, se întreba de ce durează așa de mult timp dacă semnase, déjà, împuternicirea.

Între timp, în sala de așteptare se adunaseră cca 15 persoane dintre care vreo șase copii. Copiii, și ei, nu mai aveau răbdare, deveniseră zgomotoși iar unii agitați.

După 40 de minute a apărut doamna funcționară cu împuternicirea semnată de către doamna consul, Georgiana – Carmen Mocanu. La primele două ghișee nu a lucrat nimeni timp de 40 de minute.

Avînd în vedere situația cazului mai sus menționat sperăm ca cei în drept să ia măsuri pentru îmbunătățirea activității consulare. Mai mult, să nu se uite că Serviciul Consular este un serviciu de interes public iar funcționarii acestuia lucrează în slujba cetățenilor.

Ca cetățeni, ne dorim un serviciu public profesionist, transparent, eficient și imparțial care să fie doar în interesul cetățenilor!

 Ministerul de externe ar trebui să-și schimbe atitudinea – acolo unde este cazul, față de milioanele de români din diaspora din „nu vrem să vă ajutăm” în „sîntem aici pentru voi”.

 

Lucreția Berzintu / UPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *