Lansat inițial în 2019 cu finanțare din partea Universității Vermont, centrul prin care tinerii studenți se implică în acoperirea necesară în „deșerturile de știri”, denumit pe scurt CCN, a fost conceput pentru a fi atât un laborator pentru studenții interesați de jurnalism, cât și o modalitate creativă de a combate lipsa de acoperire a știrilor locale în anumite părți din stat. Potrivit insidehighered.com, succesul său a fost vizibil și important – din 2022, centrul s-a extins dincolo de Vermont, devenind o resursă națională de top pentru programe similare. Recent, CCN a primit o donație de 7 milioane de dolari – de la Fundațiile Knight și MacArthur și de la donatori – și își propune să crească, nu numai prin parteneriat cu mai multe colegii și organizații de știri, ci și inspirând mai mulți studenți să urmeze o carieră în jurnalismul local. „Este o victorie triplă – este bine ca studenții să aibă povești reale publicate, este bine pentru universități, pentru că mulți dintre noi avem o misiune de serviciu public și este bine pentru știrile locale, pentru ecosistemul media, care s-a prăbușit”, detaliază Richard Watts, fondator și director executiv al CCN.
Din 2005, SUA au pierdut aproape 3.000 de ziare și 43.000 de locuri de muncă în jurnalism. De la înființarea sa, CCN a căutat să combată această pierdere prin cartografierea peisajului a peste 1.316 de campusuri. Centrul a identificat și efectuat deja cercetări asupra a peste 130 de instituții de învățământ superior care au programe de știri locale și a încurajat colaborarea. Pentru Christopher Drew, fost reporter de la New York Times care acum conduce biroul de știri al Universității de Stat din Louisiana, sprijinul CCN a fost esențial: „Am avut mass-media tradiționale, mainstream, timp de câteva secole. Și am avut un întreg al doilea val de redacții nonprofit. Pentru mine, al treilea val sunt toți acești studenți de la universitățile din întreaga țară. Ei sunt cea mai bună speranță a noastră”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com