Actuala criză mondială a jurnalismului este atât una de capacitate, cât și una de relevanță și de încredere, deoarece obiceiurile și atitudinile oamenilor în materie de știri se schimbă profund. Redacțiile au nevoie de modele de finanțare mai durabile pentru a avea capacitatea de a oferi știri de calitate comunităților.
Centrul de Jurnalism Agora a lansat „Redefining News: A Manifesto for Community-Centered Journalism,” un raport elaborate de Damian Radcliffe, care subliniază principiile și prioritățile care definesc mișcarea în creștere a jurnalismului centrat pe comunitate (CCJ), care se concentrează pe a face jurnalism în moduri care să servească comunitățile prin parteneriat cu acestea, nu doar „relatând despre acestea”.
În acest raport, Damian aprofundează, intervievând gânditori și practicieni de top, modul în care CCJ este implementat într-o varietate de organizații de știri, provocările cu care se confruntă și modul în care această abordare inovatoare a jurnalismului poate continua să crească, chiar și în condițiile resurselor în scădere ale redacțiilor și ale unui mediu social și politic încordat, potrivit editorandpublisher.com.
Aceste interviuri au dezvăluit cinci provocări cheie – cultura organizațională, natura intensivă a activității CCJ, demonstrarea impactului, dezvoltarea setului de abilități jurnalistice și susținerea activității CCJ. Modul în care jurnaliștii se adaptează pentru a face față acestor provocări va modela modul în care evoluează jurnalismul centrat pe comunitate. „Sperăm că acest raport va oferi un set practic de lecții și experiențe pentru jurnaliștii care sunt noi în abordarea centrată pe comunitate, precum și pentru cei care o practică deja. Jurnalismul poate fi în criză, dar nu există nicio îndoială că știrile de calitate, incluzive și de încredere sunt necesare mai mult ca oricând”, arată raportul.
(redacția UZPR)
Foto: pixabay.com